Iranian Agriculture News Agency

صیادی خبر داد:

دریافت گواهی استاندارد و حلال توسط کشتارگاه مدرن جهان مرغ مرند

معاون رئیس سازمان ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از دریافت کد گواهی استاندارد و کد گواهی حلال برای اولین بار توسط کشتارگاه جهان مرغ مرند خبر داد.

دریافت گواهی استاندارد و حلال توسط کشتارگاه مدرن جهان مرغ مرند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، معاون رئیس سازمان ومدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مرند از دریافت کد گواهی استاندارد و کد گواهی حلال برای اولین بار توسط کشتارگاه جهان مرغ مرند با موافقت و امضای مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی، نمایندگان اداره استاندارد استان خبر داد.

 علی صیادی ضمن ارئه گزارشی از آخرین وضعیت دام و طیور شهرستان و مسائل و مشکلات آنان گفت: شهرستان مرند دارای 120واحد مرغداری فعال گوشتی با ظرفیت یک میلیون وسیصد قطعه در ماه بوده و حداکثر جوجه ریزی تا این ماه 500 هزار قطعه و حداقل 350 هزار قطعه بود ولی این ماه با توجه به سیاستهای دولت و فاصله بین دو جوجه ریزی که 90 اعلام شده سطح جوجه ریزی بسیارکم شده است.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای 3 واحد کشتارگاه طیور بوده و کشتارگاه جهان مرغ مرند یکی از مدرنترین و مجهزترین کشتارگاه ها در شمالغرب کشور است که علاوه بر تامین نیاز گوشت مرغ 3 شهرستان، قسمتی از گوشت استان را نیز تامین کرده و در زمان بحران مرغ با تلاش شبانه روزی پرسنل و مدیریت این کشتارگاه هیچ گونه کمبود و یا نوسان قیمت در بازار  مشاهده نشد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهادکشاورزی استان نیز گفت: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری اقتدار و تامین امنیت غذایی می باشد و این امنیت غذایی به وقوع نمی پیوندد مگر با توجه به دو بعد بهداشت و حلیت که ناظرین و ذابحین شرعی، آموزش دیده و به آن توجه دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی ادامه داد: اهمیت نظارت بهداشتی و شرعی در کنار هم دلیلی بر تایید سلامت و حلیت محصول تولیدی و ارائه غذای سالم و حلال به مصرف کننده است که با همکاری و همراهی دستگاه های مرتبط به ویژه اداره استاندارد در راستای اخذ نشان حلال، بهتر می توان به این مهم دست یافت.

وی با تأکید بر اینکه مردم از محصولات با نشان حلال با رغبت بیشتری استفاده می‌کنند تصریح کرد: امروزه در دنیا محصولات با برند استاندارد و حلال عرضه می‌شود و کشور مالزی در داشتن برند حلال سردمدار کشورهای دنیا است و در تلاشیم تا همه کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی محصولات دامی و طیور استان موفق به دریافت برند حلال شوند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در بیان جایگاه نشان استاندارد حلال همین بس که در قرآن و آموزه های دینی نیز به غذای پاک و حلال اشاره شده و جای خوشحالی است که مورد توجه مسئولین قرار دارد.

وی دامپزشکی و اداره استاندارد را دو نهاد موثر در امنیت غذایی جامعه دانست و درخواست تعامل و هم اندیشی بیشتر در راستای تحقق این امر خطیر در جامعه را عنوان داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی در ادامه بر اهمیت نقش و جایگاه ناظران شرعی و روحانیونی که در کشتارگاه‌ها حضور دارند تاکید کرد و گفت: روحانیون و ناظران شرعی مهمترین رکن در نظارت شرعی هستند، به همین دلیل همه کشتارگاه‌ها موظفند تحت نظارت ناظران شرعی و براساس استاندارد حلال ایران کار کنند و هیچگونه تخطی از رعایت این استانداردها پذیرفته نیست.

وی با ارائه توضیحات و آمار در خصوص ارزش اقتصادی نشان حلال و پر رونق خواندن آن اظهار کرد: فقط مسلملنان مشتری برند حلال نیستند، اروپاییان و ساکنان دیگر کشورها اعتقاد دارند بهترین نحوه کشتار ذبح حلال است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید