Iranian Agriculture News Agency

رئیسی در گفتگو با ایانا تاکید کرد:

جوانان انقلابی حماسه سازان دوران دفاع مقدس بودند

نائب رئیس مجمع عالی بسیج سپاه عاشورا گفت: جوانان انقلابی حماسه سازان دوران دفاع مقدس بودند.

جوانان انقلابی حماسه سازان دوران دفاع مقدس بودند

 بیوک رئیسی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه طبق روایات افضل اعمال سخت ترین آنها است (افضل الاعمال احمزها) گفت: در عصر معاصر رزمندگان اسلام در دفاع 8 ساله از میهن اسلامی در مقابل کفر جهانی مصداق عمل به تکلیف الهی بودند و فرزندان غیور و شجاع جمهوری اسلامی ایران به منظور خاموش کردن توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی به سخت ترین تکالیف خود در دفاع همه جانبه عمل نمودند و از جان خود که عزیزترین سرمایه یک انسان است گذشتند تا امنیت و آرامش را به هموطنان خود هدیه نمایند.

جانشین رئیس سازمان در شورای فرهنگی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: عمده تفاوت این نبرد بین اسلام و کفر جهانی در مقایسه با سایر جنگها نابرابر بودن آن در مقابل یکدیگر بود لشکر اسلام از لحاظ امکانات و تجهیزات نظامی در حداقل بودند اما لشکر کفر مجهز به تمامی امکانات پیشرفته نظامی و اطلاعاتی بودند اما پیروزی نصیب رزمندگان اسلام بود چرا که ایمان و تقوای الهی در انجام این فعالیت سنگین در اختیار جبهه اسلام بود و مصداق آیه شریفه «کَم مِن فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَت فِئَةً کَثیرَةً بِاِذنِ‌ الله» بودند.

نائب رئیس مجمع عالی بسیج سپاه عاشورا اقتدار، از خودگذشتگی و ایمان به الطاف الهی و امدادهای غیبی را از دیگر شاخصهای رزمندگان اسلام در پیروزی این جنگ نابرابر دانست و افزود: جنگ یک گنج بود که هنوز آثار و برکات آن بازگشایی نشده است .

 رئیسی از دیگر خصوصیات و آثار جنگ را مردمی بودن آن،  قوی تری کردن  ما ، بروز و ظهور سرداران نامی وشجاع میهن اسلامی عنوان کرد و گفت: جنگ در واقع گنجینه عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما می توانند از آن استفاده کنند آنرا استخراج کنند و مصرف کنند و سرمایه گذاری کنند.

وی جنگ را اگرچه آثار تخریبی زیادی داشت؛ زیبا معنی کرد و گفت: این جنگ مصداق « کن جمیلاً تری الوجود جمیلاً » بود این جنگ مظهری از زیبائیها بود که جامعه توانست به آنها افتخار کند یعنی دفاع مقدس کلاً حماسه بود، ظهور معنوی و دینداری ، آرمان خواهی و در کل مظهر مقاومت و ایثار و از خودگذشتگی و حکمت بود و بس.

رئیسی گفت: همان گونه که مدیریت جنگ با نیروهای جوان انقلابی بود و آثار و برکات آن در  آن دوران شکوفا شد، بهتر است که دولتمردان ما نیز در مدیریت دستگاههای اجرایی خود از تجربه 8 ساله دفاع مقدس بهره ببرند و کار را به جوانان پرشور و انقلابی بدهند.

وی ترمیم اقتصاد و رفع موانع آن را سخت تر از جنگ ندانست و گفت: آنهایی که سخت ترین قفل ها را بازگشایی کردند حالا هم قادرند کشور را از بی ثباتی اقتصادی نجات دهند.

وی اعتماد به جوانان که از بزرگترین سرمایه های نظام هستند را بهترین استراتژی مدیریت بر کشور دانست  و ادامه داد: در 42 سال گذشته هم شاهدیم که هرگونه تحولی در کشور به نفع مردم بوده توسط نیروهای پرورش یافته نهاد مقدس سپاه بوده است که این از دیگر آثار جنگ و مدیریت جنگ می باشد.

 رئیسی در این بازدید هنر دفاع مقدس را از پربازدیدترین هنرهای کشور دانست و گفت: اینکه تصور شود که هنر دفاع مقدس در جامعه ما مخاطب ندارد، طالب ندارد خطای بزرگی است و از اشتباهات فاحش است و تحقیقاً پر مشتری ترین آثار هنری بعد از انقلاب در زمینه های مختلف، آن آثار هنری است که مربوط به دفاع مقدس بود چه در زمینه فیلم و سینما و چه در زمینه کتاب ، خاطره و داستان .

وی نقش جهادسازندگی در دفاع مقدس را نقشی بی بدیل خواند و گفت: جهادگران با ایثار و فداکاری و از جان گذشتگیهای خود مسیر پیروزی را برای رزمندگان اسلام مهیا کرده و توطئه های دشمنان را که با تحمیل جنگ خواستار خاموشی انقلاب بودند به یاس و ناامیدی تبدیل و باعث شعله ور شدن انقلاب و نیروهای آن شدند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید