Iranian Agriculture News Agency

نظمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

توزیع بالغ بر1700 تن نهاده دامی در شهرستان خداآفرین در شش ماهه اول سال 1400

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 1100 تن نهاده خام بین دامداریها و 600 تن انواع نهاده در بین دامداریهای این شهرستان با نرخ دولتی توزیع شده است.

توزیع بالغ بر1700 تن نهاده دامی در شهرستان خداآفرین در شش ماهه اول سال 1400

 رشید نظمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: این میزان نهاده توزیعی شامل 1100 تن جو، 600 تن خوراک دام آماده(کنسانتره)بوده که به دامهای هویت گذاری شده تخصیص یافت.

وی به اهمیت و نقش دامپروری در تامین مایحتاج مردم اشاره کرد و افزود: سالانه بیش از ۵ هزار تن گوشت قرمز و 51 هزار تن شیر در واحدهای پرورش دام خداآفرین تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین: آمار دام موجود در شهرستان خداآفرین را 290 هزار راس با ترکیب 258 هزار راس دام سبک ( گوسفند و بز) و 32 هزار راس دام سنگین اعلام و اضافه کرد: تخصیص اعتبار و تامین نهاده مورد نیاز دام مولد، سرمایه گذاری برای حفظ امنیت غذایی کشور است.

 نظمی با بیان اینکه تولید چرم و پشم برای صنایع نساجی و کود حیوانی قابل استفاده در کشاورزی از دیگر محصولات صنعت دامپروری به شمار می آید: با توجه به خشکسالیهای اخیر و هزینه بالای خرید علوفه، تداوم تولید محصولات پروتئینی، لبنی و ... مشروط به حمایت گسترده و به موقع از این بخش هست.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید