Iranian Agriculture News Agency

تشریح مهم‌ترین دستاوردهای بخش کشاورزی استان توسط استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگوی ویژه خبری

افزایش 14 درصدی محصولات زراعی و 10 درصدی محصولات باغی استان آذربایجان شرقی در سه سال گذشته

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی و شیوع کرونا، شاخص‌های توسعه استان رو به بهبود است و با همدلی و همکاری تمامی دستگاه‌ها، توانستیم شرایط سخت سال‌های گذشته را مدیریت کنیم.

افزایش 14 درصدی محصولات زراعی و 10 درصدی محصولات باغی استان آذربایجان شرقی در سه سال گذشته

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، استاندار آذربایجان شرقی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه سهند به مناسبت هفته دولت و گرامی‌داشت شهیدان رجایی و باهنر، ضمن تشریح مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای دولت در استان، گفت: با وجود تحریم‌های اقتصادی و شیوع کرونا، شاخص‌های توسعه استان رو به بهبود است و با همدلی و همکاری تمامی دستگاه‌ها، توانستیم شرایط سخت سال‌های گذشته را مدیریت کنیم.

 محمدرضا پورمحمدی با اشاره به اینکه برای رتبه‌بندی استان‌های کشور از شاخص‌های مختلف استفاده می‌شود، افزود: آذربایجان شرقی جزو استان‌های نسبتاً توسعه‌یافته کشور است که امیدواریم با همت فعالان عرصه‌های مختلف به توسعه‌یافتگی کامل دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بحث امنیت غذایی مسأله بسیار مهمی است، اظهار داشت: در سه سال گذشته محصولات زراعی استان 14 درصد و محصولات باغی استان 10 درصد افزایش یافته و کشت و تولید مواد کشاورزی و باغی را به محیط‌ های حفاظت‌شده برده‌ایم و اکنون بیش از 400 هکتار گلخانه در استان وجود دارد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: زهکشی و شبکه آبیاری سدهای استان برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان مورد توجه جدی قرار گرفته و آبیاری 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی توسط اصلاح 4 سد جدیدی که افتتاح شده زیر کشت رفته‌اند.

 پورمحمدی با اشاره به اقدامات انجام شده برای مهاجرت معکوس در روستاهای استان، ادامه داد: سال گذشته 490 میلیارد تومان برای اشتغال پایدار روستایی در استان سرمایه‌گذاری شده است تا از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید