Iranian Agriculture News Agency

افشانی در گفتگو با ایانا خبر داد:

تجهیز 1250 هکتار از اراضی کشاورزی تبریز به سیستم نوین آبیاری کم فشار

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز از تجهیز یک هزار و 250 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستمهای نوین آبیاری کم فشار خبر داد.

تجهیز 1250 هکتار از اراضی کشاورزی تبریز  به سیستم نوین آبیاری کم فشار

فرامرز افشانی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اشاره به آبیاری کم فشار گفت: آبیاری کم فشار روش جدیدی است که در آن با استفاده از فشار آب موجود در لوله‌های آبرسانی مزرعه و یا با ایجاد فشار کم با ریزش آب درون یک مخزن کوچک به مانند لوله جدار با اتصال به لوله موتورخانه بدون نیاز به استخر و پمپاژ انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به کمبود آب و منابع آبی و تاثیر آن در کشاورزی گفت: در آبیاری سنتی بهره وری آب یا همان کارآیی مصرف آب بسیار پایین است، برای رفع این مشکل یک سری اقدامات زیرساختی در زیربخش های مختلف کشاورزی اعم از اصلاح سیستم های آبیاری، ایجاد شبکه های آبیاری از جمله کانال های انتقال آب، انتقال آب با لوله و اصلاح سیستمهای آبیاری سنتی به آبیاری صنعتی مانند آبیاری قطره ای و بارانی بایستی انجام می شد که در شهرستان تبریز  بسیاری از این اقدامات در حال اجرا می باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز ادامه داد: کشاورزانی که برای روشهای آبیاری تحت فشار تقاضا و درخواست داشته باشند تسهیلات با بهره کم در اختیار آنها قرار داده می شود.

 افشانی در خاتمه سخنان خود با اشاره به اقدامات ضروری در راستای افزایش کارایی مصرف آب کشاورزی در شهرستان تبریز خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی کشت و استفاده از گلخانه ها از سایر اقدامات ضروری در راستای افزایش کارآیی مصرف آب در کشاورزی شهرستان تبریز است که خوشبختانه کارهای خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید