Iranian Agriculture News Agency

کریمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

آزاد سازی ٣ هکتار از اراضی کشاورزی مراغه از ابتدای امسال

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از آزادسازی حدود ٣ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ویژه مراغه از ابتدای سال ١٤٠٠ خبر داد.

آزاد سازی ٣ هکتار از اراضی کشاورزی مراغه از ابتدای امسال

 اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب گفت: از ابتدای سال تعداد پرونده های با موضوع حفظ کاربری اراضی کشاورزی مطروحه در دادگستری ٢٣ فقره بوده است که این موارد شامل ١٨١٦ مترمربع ساخت و ساز بنا و در حوزه دیوار و حصارکشی حدود ٩٢٠ متر و در زمینه محوطه سازی ١٤٠٠ مترمربع و در خصوص احداث باغ در اراضی دیم ٥ هکتار توسط گشت حفظ کاربری امور اراضی شهرستان شناسایی و پس از طی مراحل قانونی و تشکیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی گردید.

وی ادامه داد: در راستای اجرای حکم قلع و قمع براساس ماده ٣ یک مورد با آزاد سازی ١.٥ هکتار و در رابطه با اجرای تبصره ٢ ماده ١٠ نیز در سطح شهرستان 13 مورد شناسایی و معرفی و 5.1 هکتار نیز از اراضی کشاورزی در این قالب به چرخه تولید کشاورزی باز گردانده شد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه افزود: حفظ کاربری اراضی کشاورزی به عنوان بستری مناسب برای تأمین امنیت غذایی کشور بسیار حیاتی و ضروری است و موجب ترغیب کشاورزان در جهت تداوم فعالیت‌های کشاورزی می گردد.

 کریمی اصل در پایان بر لزوم فرهنگ‌سازی به منظور حفظ اراضی کشاورزی، جلوگیری از تغییر کاربری و خرد شدن اراضی کشاورزی تاکید نمود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید