Iranian Agriculture News Agency

رخ افروز خبر داد:

پیش بینی خرید 330 هزارتن گندم در استان/ خرید بیش از 6 هزارتن گندم تا 7 تیر درآذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی می شود امسال ۳۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شود.

 پیش بینی خرید 330 هزارتن گندم در استان/ خرید بیش از 6 هزارتن گندم تا 7 تیر درآذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی رخ افروز معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه هماهنگی خرید گندم در هشترود گفت : با توجه به شرایط آب و هوایی استان و کاهش بارش باران نسبت به سال‌های قبل، پیش بینی می شود تولید گندم به ویژه دیم در استان کاهش یابد.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان هم با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم در مناطق گرم استان گفت: تاکنون حدود 6  هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان های خداآفرین و کلیبر خریداری شده است که 4235 تن توسط غله ، 985 تن توسط تعاون روستایی و 850 تن نیز در قالب بذری خریداری شده است.

 اسفندیار ابوالحسن زاده با بیان اینکه ۷۰ مرکز ، ۳۵ اتحادیه تعاونی و روستایی، ۳۰ کارخانه سیلو و ۵ مرکز ملکی کار خرید گندم را در استان برعهده دارند افزود: تا 7 تیرماه 1185 تن کلزا در قالب خرید تضمینی از کلزاکاران استان آذربایجان شرقی خریداری شده است.

 فرماندار شهرستان هشترود هم با بیان اینکه خروج گندم از شهرستان به سایر شهرها ممنوع است اضافه کرد: باهر گونه بازار سیاه برای خرید گندم و فروش بذر اصلاح شده برای کشت برخورد خواهد شد.

 امین امینیان از کشاورزان خواست از فروش گندم به دلالان خودداری کنند و فقط گندم خود را به سیلوها تحویل دهند .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید