Iranian Agriculture News Agency

بیانیه سازمان جهاد کشاورزی به مناسبت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب و 15 خرداد

امام راحل حقیقتاً شاگرد مکتب سیاسی و فقهی پیشوای مذهب جعفری بود

فرزندان قیام ۱۵ خرداد با حضور پرشور درصحنه انتخابات با آرمانهای امام راحل تجدید بیعت خواهند نمود

سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب و 15 خرداد بیانیه ای صادر نموده و ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) تاکید نمود: امام راحل حقیقتاً شاگرد مکتب سیاسی و فقهی پیشوای مذهب جعفری بود .

امام راحل حقیقتاً شاگرد مکتب سیاسی و فقهی پیشوای مذهب جعفری بود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

وَالَّذِینَ اجتَنَبُوا الطاغُوتَ أَنْ یعْبُدُوهَا وَأَنَابُوا إِلَی اللَّهِ لَهُمُ الْبُشْرَی فَبَشِّرْ عِبَادِ» (الزمر/ ۱۷)؛ « بشارت از آن کسانی است که از عبادت طاغوت اجتناب کردند و به سوی خداوند بازگشتند »

چهاردهم و پانزدهم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی با نام امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی گره خورده است، روزهایی که دو سر طیف طلوع خورشید انقلاب اسلامی و غروب خورشید وجود جسمانی معمار کبیر انقلاب و نظام اسلامی بهم پیوند می خورد. مردی از تبار رسول الله و از تربیت یافتگان ممتاز و شایستۀ مکتب قرآن و عترت که سالروز عروج آسمانی اش امسال با شهادت امام صادق(ع) پیشوای‌ ششم شیعیان همزمان شده است؛ پیشوایی که به ترسیم چهره روشن دین اسلام پرداخته و با تاسیس‌ مکتب‌ فکری‌ و نوسازی‌ و احیاگری‌ تعلیمات‌ از یک‌ سو به‌ نجات‌ افکار ‌مسلمانان‌ از الحاد و بی‌دینی‌ و کفر پرداخت و از سوی دیگر مانع‌ انحراف‌ اصول‌ و معارف‌ اسلامی‌ از مسیر راستینش‌ ‌شد و از توجیهات‌ غلط و وارونه‌ دستورات‌ دین‌ به‌ وسیله‌ خلفای‌ وقت اموی و عباسی‌ ممانعت نمود.

امام راحل حقیقتاً شاگرد مکتب سیاسی و فقهی این پیشوای جعفری بود و با نهضت خود علیه دستگاه ظلم و نظام طاغوتی، سلوک خود در راه اهل‌بیت (علیهم السلام) را آشکار نمود.

قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد به عنوان سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی باعث تسریع در روند شکل‌گیری مبارزات سیاسی و اجتماعی مردم و سرانجام پیروزی آن شد. این قیام بخش مهمی از مبارزات نهضت بزرگ ایشان ، علیه استبداد و استعمار و ظلم نظام سلطه بود که در بهمن 57 با نثار جان تعداد کثیری از مردم شهیدپرور ایران اسلامی به ثمر نشست و میوه جمهوری اسلامی ایران را به بار آورد و صفحه ای از تاریخ مقاومت ملت ایران را تقریر نمود که نقطه عطفی در تاریخ مبارزات یک ملت علیه استعمار و استبداد است.

چهاردهم خرداد سالگرد عروج ملکوتی این بزرگمرد فرزانه روزی است که یادآور سوگ امت اسلامی در فراق عبد صالح خدا و مجاهد نستوهی است که با عزم و ارادۀ خود جهان را مبهوت خویش ساخت.

ودیعه ای الهی که پرورش یافته مکتب قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت «علیهم السلام» بود و توانست تجسم عینی مفاهیم آیات قرآن کریم باشد و با انقلاب الهی ، معنوی و اخلاقی اش افکار مستکبران عالم را پریشان نموده و تمامی معادلات سیاسی جهان را بر هم بریزد.

سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی ضمن تسلیت ایام شهادت رئیس مذهب جعفری و 14 خرداد  سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تاکید می کند امروز همچنان پس از گذشت 33 سال، مکتب وی و اصول انقلابی اش محور حرکت و پویایی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و فرزندان قیام ۱۵ خرداد در بیعت و عهدی که با آن پیر فرزانه بسته‌اند مصمم بوده و با سلوک در راه ولایت و اطاعت از ولی‌فقیه، پاسدار ارزش‌ها و رهرو راه خمینی کبیر هستند و با حضور پر شور خود در صحنه انتخابات پیش رو همچون گذشته با آرمان های بنیان گذار انقلاب تجدید بیعت کرده و این مسیر سعادت را تا ظهور منجی عالم بشریت با حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران دنبال خواهند کرد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید