Iranian Agriculture News Agency

کریمی خبر داد:

کشت 25 هکتار دانه های روغنی گلرنگ در منطقه آغجه کهل شهرستان مراغه

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه از وضعیت مزارع طرح جهش تولید در دیمزارهای مرکز جهادکشاورزی آغجه کهل این شهرستان بازدید کرد

کشت 25 هکتار دانه های روغنی گلرنگ در منطقه آغجه کهل شهرستان مراغه

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل در حاشیه این بازدید که رئیس مرکز، کارشناس زراعت و کارشناسان طرح نیز حضور داشتند گفت: سطح مشارکت مرکز جهادکشاورزی آغجه کهل شهرستان ویژه مراغه در اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در سطح شهرستان حدود ٥٥٠٨ هکتار می باشد که ٥٢ درصد از سطح ابلاغی شهرستان را در این طرح پوشش می دهد.

وی ادامه داد: میزان کشت مزارع طرح جهش تولید در مرکز جهاد کشاورزی آغجه کهل به تفکیک محصول و براساس اطلاعات سامانه 5508 هکتار می باشد که مزارع گندم ٤٤٨٦ هکتار، مزارع جو ٨٩ هکتار، مزارع نخود ٨٩٤ هکتار و سایر محصولات علوفه ای نیز سطحی حدود ١٤ هکتار را شامل می شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه خاطرنشان شد: تغذیه و مبارزه با علفهای هرز و آفت سن گندم با مشاهده علایم خسارت در سطح این مزارع انجام یافته است و عملیات داشت نیز با نظارت کامل کارشناسان طرح این مرکز در حال انجام می باشد.

کریمی در پایان از کشت محصول گلرنگ رقم zys در سطح ٢٥ هکتار از اراضی مرکز جهاد کشاورزی آغجه کهل جهت ترویج این محصول بین زارعین منطقه خبر داد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید