Iranian Agriculture News Agency

رخ افروز در گفتگو با ایانا خبر داد:

راه‌اندازی دستگاه سس گیری بذر یونجه در انبار 30 هزار تنی کود در شهرستان تبریز

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از راه اندازی دستگاه سس گیری بذر یونجه در انبار 30 هزار تنی کود واقع در جاده ایدم شهرستان تبریز خبر داد.

راه‌اندازی دستگاه سس گیری بذر یونجه در انبار 30 هزار تنی کود در شهرستان تبریز

 علی رخ افروز در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، ضمن بیان این مطلب افزود: در گرامی داشت سالروز 29 بهمن قیام مردم تبریز، دستگاه سس گیری بذر یونجه به منظور خدمات رسانی به بخش کشاورزی و استفاده بهینه از دستگاه مذکور با ظرفیت 150 الی 200 کیلو در ساعت و روزانه 1.5 الی 2 تن در انبار سی هزار تنی کود واقع در جاده ایدم کلانشهر تبریز راه اندازی و افتتاح شد.

 جمشید باقریان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان نیز با بیان اینکه در این واحد بذور مورد نیاز یونجه استان سس گیری خواهد شد گفت: استفاده از بذور کشاورزی عاری از بذور علف هرز سس برای مدت های طولانی ارجح ترین روش پیشگیری از گسترش سرایت و آلوده سازی گیاه سس می باشد.

گفتنی است گیاه سس  با نام های علمی Cuscuta sp و Grammica sp از جنسهای گیاهان پیچنده با ۱۰۰ – ۱۷۰  گونه هستند که به رنگ های زرد، نارنجی، قرمز، گاها سبز و حتی سفید دیده می شوند و همگی آنها بصورت انگل گیاهان زندگی می کنند. گیاهان انگل از جمله سس را در بسیاری از نقاط جهان بعنوان علف هرز می شناسند تمامی گونه ها و واریته های سس دارای خاصیت انگلی هستند گیاهان انگل در بسیاری از کشورها بعنوان بلا و آفت محسوب می شوند و همواره بسیار نامطلوبند. گیاه سس از جمله آزار دهنده ترین علفهای هرز برای بسیاری از کشاورزان جهان بشمار می آید و این موضوع بویژه در مزارع یونجه و شبدر شدت بیشتری می یابد . 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید