Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از بانوان شاغل در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز زن

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت:حدود 60 درصد اثر بخشی فعالیت های کشاورزی در روستاها به خاطر وجود زنان روستایی و عشایری است.

تجلیل از بانوان شاغل در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مناسبت روز زن

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در مراسم بزرگداشت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز زن، زادروز بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) که به عنوان روز زن و مادر نام گذاری شده است را تبریک گفته و با اشاره به نقش زنان در بخش های مختلف جامعه گفت: همواره زنان ثابت کرده اند که همپای مردان می توانند حرکت کنند و از استعدادها و ظرفیتهای خود در جهت نیل به اهداف استفاده کنند.

وی با بیان اینکه امروز تفاوت چندانی بین مرد و زن در جامعه وجود ندارد، اما در جوامع مردسالار زنان همچنان با محدودیت مواجه هستند به قرار گرفتن زنان جمهوری اسلامی ایران در پست های مدیریتی اشاره کرد و گفت: زنان در جامعه امروزی توانسته اند علاوه بر حضور در خانواده و اجرای وظایف درون بنیان خانواده در اجتماع نیز از پتانسیل های خود استفاده کنند و نقش خود را پررنگ‌تر کنند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ارتباط با فعالیت زنان در بخش کشاورزی گفت: شیرزنان این مرز و بوم به عنوان فعالین بخش کشاورزی در حوزه سرمایه گذاری، تولیدی، بهره برداری و سایر قسمت‌ها همپای آقایان و شاید فراتر از آنها ایفای نقش می کنند و هرگز تفاوت در جنسیت، درکیفیت و کمیت ارائه خدمات در بخش کشاورزی مطرح نبوده است.

 فتحی به نقش زنان روستایی در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: حدود 60 درصد اثربخشی فعالیتهای کشاورزی در روستاها به خاطر وجود زنان روستایی و عشایری است و در زندگی روزمره خود نیز به فعالیت در این بخش برنامه ریزی دارند و با فعالیت های کشاورزی عجین شده‌اند.

وی به فعالیت بیشتر زنان در سازمان تاکید کرد و گفت: ارائه راهکارها و پیشنهادات سازنده در هر حوزه ای از کشاورزی باعث دیده شدن و کشف استعداد همکاران زن در بدنه وزارت و سازمان خواهد شد و زنان با افزایش فعالیت و مشارکت خود در امر تصمیم گیری و مدیریتی می توانند نقش خود را پررنگتر کنند و رسیدن به این هدف تنها از طریق  فعالیتها و اقدامات زنان میسر خواهد شد.

 فتحی افزود: در انتخاب مدیران و تصمیم گیری های مهم سازمانی، جنسیت افراد مورد توجه نیست بلکه رفتار و عملکرد سازمانی شخص در اثربخشی در حوزه مربوطه تعیین کننده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به دقت و ظرافت کاری زنان سازمان در حوزه پهنه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه زنان علاوه بر حوزه پهنه در حوزه های مختلف وظایف خود را نسبت به آقایان با دقت و ظرافت بیشتری انجام داده اند، تاثیرگذاری بیشتری داشته اند و فعالیت ها باید با همین روال ادامه داشته باشد.

 فتحی در رابطه با  نقش زنان در تامین امنیت در جامعه گفت: امنیت از دو دیدگاه حائز اهمیت است اول دفاع و جلوگیری از تجاوز دشمنان به خاک وطن و خانواده، دوم تامین غذای سالم و کافی برای جامعه است.

 وی افزود: زنان در بخش تامین امنیت غذایی نقش بسزایی دارند و مقام معظم رهبری بر تامین امنیت غذایی جامعه تاکید دارند و زنان می توانند این نقش را ارتقا دهند و شایستگی های خود را نشان دهند.

گفتنی است، در پایان این مراسم با اهدای لوحی از سوی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی  از بانوان سازمان تجلیل شد همچنین به برگزیدگان مسابقه فرهنگی در مورد حضرت فاطمه (س) توسط واحد خواهران پایگاه مقاومت بسیج 57 فجر جهادکشاورزی استان جوایزی اهدا شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید