Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی شهرستان عجب شیر در گفتگو با ایانا:

نهایی شدن پرورش سیست آرتمیا و بیومس آن در شهرستان عجب شیر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان عجب شیر از نهایی شدن پرورش سیست آرتمیا و بیومس آن در این شهرستان خبر داد.

نهایی شدن پرورش سیست آرتمیا و بیومس آن در شهرستان عجب شیر

 احمد اسلامی در بازدید از مجتمع استخرهای آقای کمال روحی در حاشیه دریاچه ارومیه که با حضور  قاسم جعفروند مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان، محمدامین حجازی رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی شمالغرب و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان انجام شد در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی   از نهایی شدن پروژه ۵۵ هکتاری پرورش آرتمیا در شهرستان عجب شیر خبر داد و افزود: این طرح در سطح ۵۵ هکتار به عنوان خلیج پرورش آرتمیا و در سطح یک هکتار پرورش جلبک برای تغذیه آرتمیاهای تولیدی با اعتباری بالغ بر۵۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی گفت: از کل مبلغ هزینه شده ۱۵ میلیارد به صورت تسهیلات دولتی و مابقی بصورت آورده شخصی در طول چندین سال هزینه گردیده است در مطالعات اولیه حجم تولید سالانه سیست آرتمیا ۴ تن و بیومس آرتمیا ۱۰ تن در سال برآورد شده است.

وی افزود: امید است با همکاری تنگاتنگ و رفع تناقضات پروژه شاهد افتتاح مجتمع تولید آرتمیا تا هفته جهادکشاورزی با حضور مسئولین ارشد کشور و استان باشیم.

شایان ذکر است اخیراً با همکاری پژوهشکده بیوتکنولوژی شمالغرب کشور در راستای پرورش جلبک بصورت ۳ استخر با تیمارهای مختلف در فاز مطالعاتی بوده و اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در مراحل اولیه برآورد گردیده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید