Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان تبریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: شهرستان تبریز یکی از قطب‌های اصلی تولید زعفران بوده و نقش اساسی در تامین امنیت غذایی جامعه ایفا می‌کنند.

تولید سالانه ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی در شهرستان تبریز

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، فرامرز افشانی در سومین جلسه امنیت غذایی شهرستان تبریز  اظهار داشت: غذا و تغذیه یکی از ابعاد اساسی زندگی، سلامت و همچنین رفاه جامعه است ؛ امنیت غذایی از معیارهای توسعه انسانی بوده و دستیابی به آن از اهداف اصلی هر کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: همواره  دسترسی به مواد غذایی به عرضه آن وابسته است؛ از این رو  امنیت غذایی وابسته به یک سیستم غذای سالم و پایدار است.

وی ادامه داد: شهرستان تبریز سالانه با تولید ۳۱۰ هزار تن محصولات کشاورزی نقش اساسی در تامین امنیت غذایی جامعه ایفا می‌کنند.

افشانی  در ادامه تاکید کرد: شهرستان تبریز  با وجود ۲۶ واحد مرغ گوشتی؛ ۲۲ واحد پرورش مرغ تخمگذار؛ ۶۲ واحد دامی صنعتی و ۴۹۳ واحد دامی سنتی بعنوان یکی از شهرستان های برتر در زمینه تولید دام مطرح است.

وی با اشاره به تولید 12 هزار و 28  تن تخم مرغ در شهرستان تبریز گفت: تبریز دارای  رتبه اول تولید تخم مرغ در استان است که این ها همه در راستای تلاش کشاورزان این شهرستان در راستای تامین امنیت غذایی جامعه محسوب می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: ایمنی  و تهیه غذای سالم  مسئولیتی همگانی است  لیکن کشاورزان شهرستان تبریز  این امر را  در راستای تولید محصولات مرغوب دغدغه اصلی خود قرار داده‌اند.

فرمانده سپاه  ناحیه امامت تبریز نیز با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن از بین بردن امنیت غذایی است و ما باید هرچه سریعتر جبهه تشکیل این قرارگاه را تقویت کنیم اظهار داشت: امنیت غذایی و زنجیره سالم غذایی وابسته به دانش بنیان تر کردن کشاورزی است.

سرهنگ صفدری با بیان اینکه توصیه ائمه خدمت به خلق که  محوری ترین عبادت است و تامین امنیت غذایی جامعه یکی از این موارد است تصریح کرد: نتایج جلسات باید عملیاتی باشد و با حضور فیزیکی در مناطق کشاورزی  بایستی موانع موجود در این بخش بر طرف شود.

فرمانده سپاه  ناحیه امامت  تبریز در خاتمه خاطرنشان کرد: در زمینه رونق صنایع تبدیلی گام های اساسی خواهیم برداشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید