Iranian Agriculture News Agency

آغاز کشت گندم پاییزه در شهرستان هشترود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هشترود گفت: کشت گندم پاییزه محصولات زراعی در شهرستان هشترود با بارش شدید اولین برف پاییزی خاتمه یافت.

آغاز کشت گندم پاییزه در شهرستان هشترود

 مجید احمدی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: با بارش شدید اولین برف پاییزی در ششم آذرماه سالجاری و سفید پوش شدن سطح کل اراضی کشاورزی بطوریکه ارتفاع برف در سطح مزارع به 30-40 سانتی متر رسیده است عملاً کشت پاییزه کشت انتظاری محصولات زراعی غلات ، حبوبات و نباتات علوفه ای دیم در این شهرستان مقدور نخواهد بود.

وی گفت: با توجه به اتمام کشت پاییزه حدود ۹۵هزار هکتار گندم دیم ،۱۳۰۰هکتار گندم آبی ونیمه آبی و۲۲۰۰هکتار جو دیم و۱۵۰هکتار جو آبی در سال زراعی جاری ۱۴۰۰-۱۳۹۹کشت گردیده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود اشاره کرد: در راستای حمایت از کشاورزی منطقه و افزایش راندمان تولید و اجرای پروژه امنیت غذایی و طرح جهش تولید در دیمزارها در سالجاری ۳۹۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی و۱۵۰۰ لیتر انواع کودهای بیولوژیک بذر مال و ۲۶۵۷ تن انواع و ارقام بذور اصلاح شده گندم و۹۵۰ تن بذر سیلویی ضدعفونی و بوجاری شده و مقدار ۱۰۵ تن انواع بذور ارقام اصلاح شده جو بین کشاورزان شهرستان هشترود توزیع گردیده است.

وی با بیان اینکه سالانه بطور میانگین بیش از ۱70 هزار تن گندم، جو و حبوبات در این شهرستان تولید می‌شود، اظهار داشت: نتیجه اجرای طرحهای ترویجی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان از جمله برگزاری دوره‌ های آموزشی، ارائه مشاوره‌ های کارشناسی همراه با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان ‌قیمت به کشاورزان منطقه باعث افزایش تولید محصولات کشاورزی  در سالهای اخیر در این شهرستان گردیده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 98  درصد از کشت محصولات زراعی در شهرستان هشترود با استفاده از ادوات کشاورزی بصورت  مکانیزه صورت می‌گیرد، بر لزوم مکانیزاسیون کشاورزی برای افزایش بهره‌وری تولید در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: در کنار توجه زارعان به استفاده از روش‌های جدید کشت و برداشت محصول، بیمه محصولات کشاورزی نیز ضروری است و با توجه به اینکه بیمه تنها منبع کمک مالی برای کشاورزان در مواقع وقوع خسارت است لذا از کشاورزان عزیز درخواست می شود در فرصت اندک باقیمانده نسبت به بیمه محصولات زراعی پاییزه خود اقدام نمایند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید