Iranian Agriculture News Agency

پرداخت تسهیلات 4 درصدی از محل منابع صندوق حمایت از توسعه کشاورزی جهت خرید محصولات درجه 3 و 4 سیب

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: ماده اولیه کارخانه آبمیوه پرشین نوش و سایر کارخانجات توسط باغداران و کشاورزان تولید می شود.

پرداخت تسهیلات 4 درصدی از محل منابع صندوق حمایت از توسعه کشاورزی جهت خرید محصولات درجه 3 و 4 سیب

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه جلسه بررسی مسائل و مشکلات کشاورزی شهرستان بستان آباد و در بازدید از کارخانه پرشین نوش بزرگ ترین کارخانه تولید آب میوه 100 درصد طبیعی خاورمیانه، ضمن بیان این مطلب افزود: سطح زیرکشت باغات سیب در استانهای آذربایجان شرقی و غربی از وسعت چشمگیری برخوردار است.

وی، ادامه داد: مشکل اصلی باغداران سیب در استان آذربایجان شرقی و غربی، محصولات درجه 3 و 4 و زیردرختی می باشد سیب های ممتاز و درجه 1 مشکل فروش ندارند و به مرور در سردخانه ذخیره می شوند، این محصولات در بازار فروش از کشش خوبی برخوردار بوده و با قیمت مناسب به فروش می رسند.

 فتحی اضافه کرد: در مواقعی که بازار کشش خوبی نداشته و تولید در دست باغداران می ماند، کارخانه های آبمیوه می توانند بازار سیب را مدیریت کرده و این محصولات را پس از خرید به آبمیوه تبدیل نمایند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با تاکید بر این نکته که ماده اولیه کارخانجات آبمیوه از جمله کارخانه پرشین نوش توسط باغداران و کشاورزان تولید می شود، اظهار کرد: اگر به کشاورزان و باغداران کم توجهی گردد به مرور زمان با مشکل کمبود مواد اولیه که همان محصول سیب یا سایر محصولات باغی می باشد، مواجه خواهیم شد.

وی، گفت: برای پیشگیری از بروز این چنین مشکلاتی باید ساز و کارهای این امر در قالب شیوه نامه توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی تدوین و تهیه گردد و در اختیار کارخانه های آبمیوه قرار گیرد تا کارخانجات آبمیوه با عقد کشاورزی قراردادی با باغداران و کشاورزان، خرید محصولات درجه 4 و 3 باغداران را برعهده گرفته و بر سالم بودن تولید نیز نظارت کافی داشته باشند.

 فتحی در بخش پایانی سخنان خود، اظهار کرد: اگر این روند در کارخانه پرشین نوش عملیاتی شود سازمان جهادکشاورزی استان نیز آمادگی کامل دارد تا با پرداخت تسهیلات 4 درصدی از محل منابع صندوق حمایت از توسعه کشاورزی، خرید محصولات درجه 4 و 3 را تسهیل نماید.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید