Iranian Agriculture News Agency

گفتگوی ایانا با خبرنگاران فعال و نمونه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی/ 3

خاطرات شیرین خبرنگاری هنگام برداشت آلبالو در شهرستان تسوج/ اخبار کشاورزی اولویت اول من است

ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران، شما را به مصاحبه زیبا و جالب خبرگزاری ایانا با مهسا رمضانی از خبرنگاران واحد خبر صداوسیما – شبکه سهند ، یکی از فعال ترین خبرنگاران بخش کشاورزی و چهره شاخص خبر در بخش کشاورزی دعوت می‌کنیم.

خاطرات شیرین  خبرنگاری  هنگام برداشت آلبالو در شهرستان تسوج/ اخبار کشاورزی اولویت اول من است

خبرگزاری ایانا / سرکار خانم رمضانی با سلام و احترام خدمت شما،  لطفا در ابتدا معرفی مختصری از خود داشته باشید. 

با سلام و احترام و تشکر از شما بزرگواران. بنده مهسا رمضانی هستم دانش آموخته رشته اقتصاد کشاورزی در مقطع کارشناسی و مدیریت کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه سراسری تبریز.

خبرنگاری را از چه زمانی و  کجا شروع کردید؟

بنده از سال 89 آموزش خبرنگاری را از دوره‌های آموزشی صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی آغاز کردم و به دلیل علاقه‌ای که به این حرفه داشتم همکاری خود را با باشگاه خبرنگاران جوان تبریز بعد از اتمام دوره‌های آموزشی آغاز کردم. چند سال در باشگاه خبرنگاران جوان تبریز و خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان شرقی مشغول تهیه خبر و گزارش شدم و در حال حاضر نیز حدود 3 سال است که در خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان شرقی فعالیت دارم. 

 

کدام عوامل باعث شدند مسیر زندگی شما در راه خبررسانی و دغدغه های مردم قرار بگیرد؟

من علاقه زیادی به اخبار و نوشتن داشتم و همیشه هم به هنگام خواندن اخبار و یا دیدن گزارش‌های خبری از تلویزیون با دقت زیاد و علاقه خاصی آن‌ها را دنبال می‌کردم همین علاقه و کنجکاوی باعث شد که مسیر زندگی‌ام در راه خبررسانی و دغدغه‌های مردم قرار بگیرد. 

کدام زمینه را بیشتر برای انتشار خبر و تحلیل قرار می دهید بخش کشاورزی در اولویت چندم شما است؟

ما معمولاً در همه زمینه‌ها به تهیه خبر و گزارش می‌پردازیم؛ اما به دلیل اینکه من در رشته کشاورزی تحصیل کردم و علاقه زیادی نیز به بخش کشاورزی دارم، سعی می‌کنم بیشتر گزارش‌هایم در این زمینه باشد. در سال‌های اخیر نیز به دلیل همکاری های موثر روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی فعالیتم را در تهیه گزارش‌های کشاورزی بیشتر کرده ام و می‌توانم بگویم بخش کشاورزی اولویت اول من شده است. 

رمز موفقیت یک خبرنگار از دید شما؟

به نظر من رمز موفقیت یک خبرنگار داشتن علاقه، انگیزه، تلاش و قرار گرفتن در فضای کاری و رسانه‌ای خوب است. همچنین یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت داشتن مطالعه و ارتباط با اساتید و کارشناسان است. 

 

کدام یک از گزارش ها یا خبرهایتان را در بخش کشاورزی بیشتر از همه دوست دارید یا تلخ ترین و شیرین ترین خبر که تا حالا کار کردید چه بوده است؟

همه گزارش‌ها شیرینی خاص خود را دارد ولی گزارشی که در زمینه برداشت آلبالو در شهرستان تسوج بود برایم بسیار خاطره‌انگیز و شیرین بود، چرا که پخش این گزارش از شبکه استانی و خبر 14 شبکه یک، تأثیرات مثبتی برای بهره‌برداران داشت.   

تلخ‌ترین خبر هم، خبر زلزله بود که وقتی اخبار آن را پیگیری می‌کردم متأسفانه خسارات زیادی به بخش کشاورزی وارد شده بود. 

تا چه حد فشار دیگران روی عملکرد شما تاثیرگزار بوده؟

من همیشه سعی می‌کنم که در مسیر درست و اصولی قدم بردارم و در این مسیر هم فشار دیگران در عملکردم تأثیری ندارد. 

نوع برخورد مردم و مسئولین به ویژه مسئولین بخش کشاورزی با شما چگونه است و چه انتظاراتی از آنها دارید؟

مردم عزیزمان همیشه به ما و فعالان عرصه رسانه لطف دارند و به ‌ویژه مردمی که در روستاها و در بخش کشاورزی فعال هستند که لطفشان دوچندان است.

 فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، فردی رسانه ای است که به رسانه و اصحاب رسانه ارزش ویژه‌ای قائل است و  تعامل وی با خبرنگاران و بنده عالی است. همچنین سایر  مسئولان بخش کشاورزی هم همکاری خوبی با خبرنگاران دارند که امید است در سایه این همکاری‌ها شاهد اتفاقات خوب در این بخش باشیم. 

جا دارد تشکر ویژه‌ای از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان داشته باشم که ا زحمات زیادی را متحمل می‌شوند. با توجه به اینکه خبرنگار پل ارتباطی بین مسئولان و مردم است، انتظارمان این است که در سایه تعاملات سازنده و با اطلاع‌رسانی‌های به ‌موقع و دقیق، بتوانیم این رسالت را بجا بیاوریم. 

 

تا چه حد در زمینه خبرنگاری از خودتان راضی هستید؟

من همواره سعی کرده‌ام که خبرنگاری کوشا، با اخلاق و وجدان کاری باشم، اینکه چقدر موفق بوده‌ام را باید دیگران قضاوت کنند. 

 

اگر قرار باشه یک بار دیگر برگردید به قبل،  باز هم دوست داشتید خبرنگار بشوید؟

بله حتماً. البته در حال حاضر هم جوان هستم ولی اگر به سالهای قبل برگردم دوست دارم این مسیر طی شده را بار دیگر طی کنم.  

 

بهترین گزارشی که تا حالا از بخش کشاورزی کار کردید و دوستش داشتید؟

همه گزارش‌هایم را دوست دارم. اما گزارش از برداشت آلبالو و گیاهان دارویی را بیشتر. 

 

در زندگی مدیون چه کسی هستید؟

مدیون همه کسانی که حق استادی برگردنم دارند. 

 

یک خبرنگار چه وقت از زندگیش راضی می شود؟

زمانی که بتونه برای رضایت خدا و در راه خدمت به مردم قدم بردارد و موفق شود. 

 

حرف آخر؟

متشکر و ممنونم از خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید. لطفتان را سپاس. روزتان نیز مبارک.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید