Iranian Agriculture News Agency

خرید توافقی ۳۰۰۰ کیلو پیله ابریشم در استان آذربایجان‌شرقی

مدیر تعاون روستائی استان آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سالجاری مقدار ۳۰۰۰ کیلوگرم پیله تر ابریشم در استان خریداری و پس از تبدیل به پیله خشک به کارخانجات مقصد تحویل شده است.

خرید توافقی ۳۰۰۰ کیلو پیله ابریشم در استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، علی اکبر نژادرضا در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: از این مقدار ۱۸۰۰ کیلوگرم از تولیدکنندگان شهرستان جلفا و ۱۲۰۰ کیلوگرم هم از تولیدکنندگان شهرستان خداآفرین توسط شرکت تعاونی تولید روستائی سیه رود خریداری شده است .

وی با بیان اینکه جهادکشاورزی با برگزاری کلاسهای ترویجی و نیز تامین نهال توت اصلاح شده از سالهای قبل در افزایش راندمان تولید و بسترسازی تولید نقش موثری داشته است گفت: تعاونی تولید سیه رود هم در تامین و توزیع تخم نوغان و هم در خرید و جمع آوری پیله تر و تبدیل به پیله خشک در خدمت تولیدکنندگان است .

گفتنی است تخم نوغان توسط شرکت تعاونی تولید سیه رود شهرستان جلفا در اختیار نوغانداران که اکثرا زنان عضو شرکت تعاونی نوغانداران هستند قرار گرفته و در عرض ۴۰ روز پرورش داده می شوند نوغانداران در کنار سایر فعالیتهای کشاورزی به این حرفه مشغول بوده و از امکانات موجود استفاده می کنند و به سرمایه گذاری ثابت کمتری نیاز هست و در کمک به معیشت خانواده موثر است.

لازم به توضیح هست که از هر ۱۰۰ کیلو پیله تر حدود ۴۰ کیلو پیله خشک بدست می آید و متوسط قیمت پیله تر ۸0۰۰۰ الی ۸5۰۰۰ تومان و متوسط قیمت پیله خشک بر اساس قیمت پیله تر تعئین می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید