Iranian Agriculture News Agency

برای اولین بار 72 هکتار از اراضی آبی شهرستان ورزقان به کاشت کلزا اختصاص یافت

مدیر جهادکشاورزی استان شهرستان ورزقان گفت: برای اولین بار 72.5 هکتار از اراضی آبی شهرستان ورزقان در سال زراعی 99-98 به کاشت کلزا اختصاص یافت.

برای اولین بار 72 هکتار از اراضی آبی شهرستان ورزقان به کاشت کلزا اختصاص یافت

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمدحسن علیپور ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه دانه روغنی کلزا حاوی40-45 درصد روغن و 25-35 درصد پروتئین بوده و از طرفی تناوب مناسب آن با گندم با هدف پایداری تولید و از همه مهمتر تلاش در جهت خودکفایی در تولید روغن که کالای اساسی و ضروری در سبد مصرفی اقشار مردم است، ما را بر آن داشت تا کاشت کلزا را به عنوان محصول مهم در شهرستان ترویج نمائیم؛ لذا برای اولین بار سطح زیرکشت به مساحت 72.5 هکتار در سال زراعی  99 ـ 98 از اراضی آبی شهرستان ورزقان را به کاشت کلزا اختصاص دادیم که در حال حاضر برداشت آن شروع شده و 7 تن آن به مرکز خرید بیلوردی ارسال گردیده است.

وی، ادامه داد: کلزا می تواند در تناوب با زراعت گندم و جو قرار گرفته و از افزایش بیماریها، آفات و علفهای هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصولات گردد.

 علیپور گفت: به علت بقایای گیاهی مطلوب علاوه بر تاثیر مثبت در میزان ماده آلی خاک در تامین علوفه مورد نیاز دامداران نیز موثر است.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر کشاورزان در کاشت آن اصول مدیریتی و تاریخ کاشت را رعایت نمایند؛ این محصول نقش بسزایی در افزایش درآمد کشاورزان منطقه خواهد داشت.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید