Iranian Agriculture News Agency

پنیر لیقوان با برگزاری جشنواره به ثبت ملی می رسد

فرماندار شهرستان تبریز گفت: پنیر لیقوان با برگزاری جشنواره به ثبت ملی می رسد.

پنیر لیقوان با برگزاری جشنواره به ثبت ملی می رسد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، بهروز مهدوی در حاشیه بازدید از نحوه فرآوری پنیر در روستای لیقوان ضمن بیان این مطلب افزود: پنیر سنتی این منطقه به دلیل فرآوری در دامنه کوه و نزدیکی به طبیعت، طعم خاص و منحصر به فردی داشته و جزو بهترین پنیرهای ایران محسوب می شود و در کشورهای اروپایی نیز شناخته شده است.  

وی ضمن قدردانی از زحمات اهالی لیقوان در راستای تولید پنیر باکیفیت، ادامه داد: به زودی جشنواره ای برای معرفی پنیر سنتی لیقوان برگزار شده و طی آن پنیر لیقوان به ثبت ملی می رسد.

 مهدوی با اشاره به تبلیغات منفی علیه پنیر لیقوان در رسانه ملی و فضای مجازی مبنی بر غیربهداشتی بودن این پنیر، تاکید کرد: این امر یک شیطنت رسانه ای بود که ما نیز اعتراض خود را نسبت به اظهارات کارشناس تغذیه انجام دادیم اکنون صداوسیما به جای پرداختن به این مسائل بهتر است تا مزیتهای نسبی مناطق را معرفی کند.

 مهدوی با اشاره به حضور فرماندار مراغه و جمعی از مدیران جهادکشاورزی این شهرستان در بازدید از روستای لیقوان، تصریح نمود: این بازدید به منظور آشنایی مدیران جهادکشاورزی مراغه با نحوه فرآوری پنیر لیقوان و زحمات و تلاش های تاریخی و چندین ساله مردم این منطقه در فرآوری پنیر لیقوان انجام شده تا الگویی برای استفاده از ظرفیت های تولید پنیر در شهرستان مراغه باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید