Iranian Agriculture News Agency

جلسه مشترک مدیریت ترویج سازمان جهادکشاورزی استان با محققان مرکز تحقیقات استان در خصوص تهیه فایلهای آموزش بهره برداران

جلسه مشترک مدیریت ترویج سازمان جهادکشاورزی استان با محققان مرکز تحقیقات استان در خصوص تهیه فایلهای آموزش بهره برداران برگزار شد.

جلسه مشترک مدیریت ترویج سازمان جهادکشاورزی استان با محققان مرکز تحقیقات استان در خصوص تهیه فایلهای آموزش بهره برداران

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جلسه مشترک مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان و مرکز تحقیقات در خصوص تهیه فایل های آموزشی برای بهره برداران استان آذربایجان شرقی با حضور معاون آموزش مرکز، معاون پژوهش مرکز، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان و روسای بخشهای تحقیقاتی و روسای ادارات آموزش بهره برداران و آموزش کارکنان مرکز و کارشناسان مدیریت ترویج و هماهنگی استان در مرکز معاونت آموزش برگزار شد.

 در ابتدای جلسه پاسبان اسلام معاون آموزش مرکز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اهداف جلسه را تشریح و با بیان این مطلب که آموزش تعطیلی بردار نیست نظرات و پیشنهادات خود را جهت تهیه فایل های آموزش برای بهره برداران استان آذربایجان شرقی را بیان نمود.

 پاسبان اسلام اظهار داشت: دو روش برای آموزش مجازی وجود دارد یکی اینکه نیازها را به محققین ارجاع دهیم یا آنکه محققین خود نیازها را به آموزش معرفی نمایند، من معتقدم در مدیریت هماهنگی ترویج و مرکز تحقیقات فرد متخصص وجود دارد که برای ما در حکم مرجع است و افراد محقق صاحب نظر هستند و نحوه ارائه مطلب را هم به خوبی می دانند و می توانند اولویت های ترویجی را مشخص و برنامه سازی کنند.

وی ادامه داد : ترویج و ما یک تیم هستیم که باید دست به دست هم داده تا تحقیقات محققان را به بهره بردار برسانیم تا بتوانیم در جامعه کشاورزی ثمربخش باشیم.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان نیز ضمن تائید سخنان معاون آموزشی مرکز خواستار هماهنگی مرکز و مدیریت ترویج در ارائه گزارشات شد.

 آیت عبادپور با بیان این مطلب که ماهیت وزارتخانه ما ترویج است بیان نمود: وظیفه اصلی و سنگین ترویج آموزش بهره برداران است که در سالهای قبل حرکتهای خوبی انجام شده است و اکنون عرصه های ما آماده است، مخصوصاً در حال حاضر که فصل داشت علی الخصوص در مورد گندم هستیم باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در شهرستانهای سفید آموزش را از فضای مجازی به مزرعه ببریم.

معاون پژوهش مرکز نیز خواستار برنامه ریزی کلی و مدون و منسجم برای تهیه فایل های آموزش برای بهره برداران استان آذربایجان شرقی شد و اظهار نمود: برای آموزش باید برنامه ریزی کرد و جامعه هدف را شناخت و اطلاعات ارائه شده اگر خیلی زیاد باشد درست مصرف نمی شود.

توسلی با بیان این مطلب که محققین معین باید با کارشناسان خدمات ارتباط بیشتری داشته باشند، خاطر نشان ساخت: تالار ترویج که در سایت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان وجود دارد بهترین منبع است که کارشناسان پهنه می توانند از ظرفیت آن استفاده کنند.

در پایان رئیس اداره آموزش بهره برداران و رئیس اداره آموزش کارکنان، محققین و کارشناسان مدیریت ترویج حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در مورد مطلب مورد بحث ارائه کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید