Iranian Agriculture News Agency

برنامه ریزی برای مبارزه با ملخ ها در استان آذربایجان شرقی صورت پذیرفته است

سم پاشی به منظور مقابله با آفات و بیماریهای غلات در اکثر مناطق استان به درستی اجرا شده و مزارع تحت کنترل است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سمپاشی در اکثر مناطق استان به منظور مقابله با آفات و بیماریهای غلات به درستی اجرا شده و مزارع تحت کنترل است.

سم پاشی به منظور مقابله با آفات و بیماریهای غلات در اکثر مناطق استان به درستی اجرا شده و مزارع تحت کنترل است

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمود کیا در جلسه شورای معاونین و مدیران مستقل سازمان که با حضور مهندس اکبر فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در اتاق جلسه برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: قبل از شروع سال جدید به میزان مورد نیاز سم برای سمپاشی خریداری شده و در اختیار شهرستان ها قرار داده شده است.

وی در خصوص اقدامات و بیماری های مزارع، ادامه داد: سن گندم در کلیه شهرستان ریزش کرده و با نظارت و پیگیری همکاران در شهرستان ها تحت کنترل کامل می باشد و تا امروز  195 هکتار از اراضی سم پاشی شده است.  

 کیا، اظهار نمود: ملخ نیز به مانند سن گندم نسبت به سال های قبل زودتر ریزش کرده و برنامه ریزی برای سمپاشی به موقع و دقیق انجام گرفته است.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: سم موش کش هم به اندازه یک تن خریداری شده و در دسترس شهرستان ها و کشاورزان قرار داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه داد: زنگ زرد در بعضی مناطق اجتناب ناپذیر بوده و باید در این مناطق مبارزه شود و اگر با این بیماری مبارزه نگردد خسارت جبران ناپذیری به بار می آورد.

 کیا در ارتباط با آفات کلزا و علفهای هرز نیز گفت: تا جایی که امکان داشته مبارزه با علف های هرز و آفات کلزا در پاییز و اول سال جدید صورت گرفته است.

وی در ارتباط با عدم فروش سم توسط بعضی شرکت ها به بهانه نبود سم گلایه کرد و افزود: بعضی شرکت ها برای اینکه بتوانند به قیمت بالاتری سم بفروشند از فروش سم خودداری می نمایند.

کیا گفت: مبارزه باید در بخش های زراعت و باغبانی با  جدیت بیشتری انجام شده و ادامه داشته باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در آینده حمایت های مالی بیشتری توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در حوزه کنترل آفات بعمل آید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید