Iranian Agriculture News Agency

رتبه نخست شهرستان تبریز با کشت 2600 هکتار کلزا در استان آذربایجان شرقی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: شهرستان تبریز با کشت دو هزار و ۶۰۰ هکتار کلزا رتبه اول استانی را در این کشت به دست آورده است.

رتبه نخست شهرستان تبریز با کشت 2600 هکتار کلزا  در استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، فرامرز افشانی در  بازدید از اراضی زراعی بخش خسروشاه طی سخنانی اظهار کرد: در شهرستان تبریز حدود 44 هزار  هکتار اراضی زراعی وجود دارد که  22هزار هکتار آن دیمی و 22هزار هکتار آن آبی است.

وی افزود: با کشت حدود ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و کشت ۴ هزار  هکتار گندم دیمی  در مجموع دوازده هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز ادامه داد: همچنین از کودهای پاک بهاره حدود ۶۵۰ تن کودهای نیتراته و فسفاته بین کشاورزان توزیع شده و این توزیع ادامه دارد.

افشانی در رابطه با وضعیت آب  شهرستان تبریز تصریح کرد: امسال میزان بارندگی ها مناسب بود هر چند این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۵۶ میلی‌متر کاهش یافته ولی ما به این میزان  قانع نبودیم.

وی اضافه کرد: در راستای پیگیریهای صورت گرفته با فرماندار تبریز؛ ریاست سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و مدیریت امور منابع آب شهرستان تبریز از ۷ فروردین سردهنه و دریچه ها باز شده و آماده آبیاری قرار گرفت  و کشاورزان به ترتیب شروع  به آبیاری کرده‌‌اند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در پایان سخنان خود  در رابطه با شرایط به وجود آمده توسط بیماری کرونا و عدم تشکیل کلاس برای کشاورزان و هماهنگی با آنها خاطرنشان کرد:  با توجه به بروز این اتفاق تأسف بار در کشور ما و کلیه ممالک دنیا؛ جهاد کشاورزی در تولیدات گیاهی بخش کشاورزی و کار خود وقفه ایجاد نکرده و همکاران ما به روش های مختلف نظیر پیامرسانی اطلاعیههای فنی و چندین مورد استفاده از بلندگو در روستاها، کشاورزان را راهنمایی کردهاند و روشهای مبارزه با علف های هرز و دریافت کودها را توضیح  و امکان دریافت کود و دستورالعمل ها به صورت تلفنی و اینترنتی نیز فراهم شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید