Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره های آموزشی پرورش کروکودیل ، زالو، جلبک و ماهیان زینتی در بخش شیلات آذربایجان شرقی

با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان دوره های آموزشی پرورش جلبک، زالو، ماهیان زینتی و کروکودیل جهت استفاده از ظرفیت های ناشناخته در این حوزه های اقتصادی در بخش شیلات برگزار می شود.

برگزاری دوره های آموزشی پرورش کروکودیل ، زالو، جلبک و ماهیان زینتی در بخش شیلات آذربایجان شرقی

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به توجیه اقتصادی و نداشتن هزینه سربار شیلات گفت: ظرفیت های ناشناخته ای در این حوزه وجود دارد که تاکنون مغفول مانده و در تلاش برای شناسایی این فرصت ها هستیم.

 قاسم جعفروند با بیان اینکه برای پرورش جلبک، زالو، ماهیان زینتی و کروکودیل هم اکنون متقاضی زیادی وجود دارد ادامه داد: بخش زیادی از تولیدکنندگان هستند که بدون مجوز و بصورت نامناسب فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این دوره های آموزشی شناسایی نیروهای بالقوه و علاقه‌مند در زمینه تولید، فرآوری و صادرات در این بخش های تولیدی، توسعه کاربردهای آنها، ایجاد بستر لازم برای تحقیق و فرآورده‌های جانبی از محصولات تولیدی، ایجاد کارگروه‌های علمی، پژوهشی و تولیدی در این زمینه، درمان بیماری‌ها و کاهش مصرف داروهای شیمیایی و اشتغال و کارآفرینی است.

جعفروند افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره ضمن آشنایی با دستورالعمل‌های موجود در این بخش ها با مبانی، تغذیه و شرایط نگهداری، شناخت و تشخیص انواع گونه های پرورشی، بیماری‌ها و روش پیشگیری از آن، محصولات جانبی و بررسی راهکارهای صادرات آشنا خواهند شد، همچنین  نحوه راه‌اندازی فارم پرورش و تکثیر، سرمایه‌گذاری، بازاریابی و فروش را فرا خواهند گرفت.

وی گفت: در پایان دوره آموزشی از فراگیران، آزمون گرفته می شود که پس ازکسب نمره قبولی، گواهینامه شرکت در دوره تکثیر و پرورش توسط سازمان نظام مهندسی استان برای فراگیران صادر خواهد شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان در پایان گفت: درصدد هستیم از تمامی ظرفیتهای ممکن در توسعه و شکوفایی بخش شیلات و امور آبزیان استان استفاده کنیم بنابراین از تمامی دست اندرکاران ، متخصصین و سرمایه گذاران علاقمند می خواهیم در این خصوص ما را همراهی کنند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید