Iranian Agriculture News Agency

آغاز بوته کاری صد هکتاری در راستای بیابان زدایی درحوزه دریاچه ارومیه درشهرستان بناب

بوته کاری صد هکتاری در راستای بیابان زدایی درحوزه دریاچه ارومیه درشهرستان بناب آغاز شد.

آغاز بوته کاری صد هکتاری در راستای بیابان زدایی درحوزه دریاچه ارومیه  درشهرستان  بناب

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، در روز پنجم هفته منابع طبیعی که " منابع طبیعی، نهضت سبز، احیاء و توسعه جنگل ها و مراتع و مقابله با بیابانزایی نامگذاری شده با حضور  رحیم مهردادی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی،  رفیعی فرماندار شهرستان بناب، صبوری رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان بناب و دهیاری  روستای قره قشلاق  بوته کاری 100هکتاری بناب آغاز شد.

رحیم مهردادی در این مراسم در گفتگو با خبرنگاران گفت: بحث کنترل گردوغبار نمکی حاشیه دریاچه ارومیه جزء وظایف اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان و سازمان جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور می باشد.

وی با بیان اینکه زمان شروع این طرح از سال 93بوده و تابحال توانسته ایم 3715 هکتار کاشت و نزدیک به 21000 هکتار قرق در راستای تثبیت خاک داشته باشیم ادامه داد: بوته های کاشته شده کاملا بومی و از نوع  قره داغ می باشد که تا به حال در منطقه بناب 750 هکتار از این گونه کاشته شده، که مقاوم به شوری و بی آبی است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استانافزود:  امروز نیز 100 هکتار با حضور فرماندار  کاشت اولیه شروع و ادامه خواهد داشت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید