Iranian Agriculture News Agency

آئین نهال کاری به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی

بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها برای نهالکاری در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی تلاش می کند تا از ظرفیت های مردمی ، NGO ها و سمن ها در زمینه نهالکاری استفاده کند.

بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها برای نهالکاری در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در حاشیه مراسم نهالکاری که به مناسبت روز درختکاری و بزرگداشت هفته منابع طبیعی در محوطه سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد، در گفتگو با برنامه تلویزیونی یاشیللیق ضمن بیان این مطلب افزود: همه ساله از پانزدهم تا بیست ویکم اسفندماه تحت عنوان روز درختکاری و هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است، امسال نیز طبق سنوات گذشته در عرصه های مختلف از جمله عرصه های متعلق به شهرداریها و عرصه های متعلق به منابع طبیعی در خارج از محدوده شهرها، اولاً به شکل نمادین توسط مسئولین ارشد استانی و سپس توسط خود مردم در عرصه های ملی؛ تلاش می شود تا درختکاری به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به لحاظ گسترده بودن تلاشها و اقدامات این عزیزان در راستای ترویج و فرهنگ سازی نهالکاری در سطح استان، اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در تلاش است تا از ظرفیت های مردمی، تشکلها، NGOها و انجمن ها برای همگانی کردن درختکاری استفاده نماید و خوشبختانه در این زمینه به موفقیت های خوبی نیز دست یافته است.

فتحی با اشاره به شعار هفته منابع طبیعی مبنی بر نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز، افزود: با یک همت مضاعف و همگانی می توان شعار نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز را محقق ساخت، پیش بینی می شود تا پایان فروردین ماه سال 1399 تمامی تعهدات اجرایی سازمان جهادکشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی عملیاتی شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: یکی از اولویت های وزارت جهادکشاورزی و سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و در سطح استانها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری؛ این مهم است که عرصه های طبیعی با درختکاری و جنگل کاری حفظ و نگهداری گردد.

فتحی در پایان سخنان خود، تاکید کرد: محافظت و حراست از جنگلهای موجود در سطح استان و کشور به عنوان ریه های تنفسی محیط زیست، یکی از موثرترین روش های عملی  برای حراست از منابع طبیعی و جنگل ها است، این امر نیاز دارد تا نهالکاری به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید