Iranian Agriculture News Agency

به شرط عدم وقوع خسارت

تمدید مهلت بیمه محصولات زراعی و گروه میوه های دانه دار در آذربایجان شرقی

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان آذربایجان شرقی از تمدید مهلت بیمه محصولات زراعی و گروه میوه های دانه دار در آذربایجان شرقی تا پایان اسفند به شرط عدم وقوع خسارت خبر داد.

تمدید مهلت بیمه محصولات زراعی و گروه میوه های دانه دار در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ،  علی حاج ملاعلی تبریزی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به وقوع خسارت سرما و یخبندان و خشکسالی در برخی از مناطق کشور ادامه صدور بیمه های محصولات زراعی به شرط عدم وقوع خسارت در اختیار معاون خدمات بیمه ای می باشد که با محرز شدن خسارت در مزارع عملیات بیمه ای توسط بیمه استان متوقف و مراتب جهت مسدود نمودن سامانه به صندوق بیمه اعلام می شود.

وی ادامه داد: براساس شرایط آب و هوایی کشور ادامه بیمه محصولات باغی و تنه درختان بادام آبی و دیم، هلو، شلیل، زردآلو، گیلاس، گوجه سبز، آلبالو، آلو و گردو و مشخصاٌ گروه میوه های هسته دار که در شرایط تمدید می باشند از ابتدای اسفند متوقف شده است.  

حاج ملاعلی تبریزی با اشاره به این موضوع که بیمه سایر محصولات باغی همچون سیب ، انگور و گلابی و مشخصاً گروه میوه های دانه دار و تنه درختان و محصولات زراعی تا پایان اسفندماه به شرط عدم وقوع خسارت ادامه دارد، اظهار نمود: با توجه به اینکه در برخی از باغات و مناطق درختان در مرحله تورم جوانه و یا گل می باشند، به محض وقوع عامل یا عوامل خسارتزا عملیات بیمه ای توسط مدیریت بیمه استان متوقف خواهد شد و مراتب جهت مسدود نمودن سامانه به صندوق بیمه اعلام می گردد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان در پایان سخنان خود، گفت: تاریخ ذکر شده آخرین تاریخ تمدید خواهد بود، بنابراین در مهلت باقی مانده بیمه نامه با وضعیت پیش صادره تعیین تکلیف می شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید