Iranian Agriculture News Agency

ضرورت نفوذ شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده

دبیرخانه کشاورز آذربایجان شرقی بر لزوم ورود بخش خصوصی به عرصه های مختلف بخش کشاورزی و ضرورت حضور شرکت های دانش بنیان و فناوری در بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در این بخش تاکید کرد.

ضرورت نفوذ شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مصطفی قنبری در همایش تجلیل از کشاورزان و بهره‌برداران نمونه استان آذربایجان شرقی در مجتمع شهید کسایی تبریز با بیان اینکه توجه به بخش کشاورزی یکی از محورهای اساسی توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود گفت: سهم بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال، کمک به درآمد ملی، تولید غذا و همکاری متقابل با صنایع، از جمله مواردی است که اهمیت و ضرورت توجه به این بخش را به خوبی نشان می دهد.

وی  با اشاره به اهمیت حضور شرکت های دانش بنیان و فناوری در بخش کشاورزی و افزایش ارزش افزوده در این بخش اظهار کرد: متاسفانه نفوذ شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی استان بسیار فقیر است چرا که این کار از عهده توان بخش اصلی کشاورزی خارج است و باید خارج از بخش کشاورزی و بخش خصوصی در این زمینه وارد شود.

قنبری با بیان اینکه ارزش افزوده بخش کشاورزی کمتر است، گفت: ما در برنامه ریزی مشکل داریم؛ اگر آمایش برنامه ریزی صحیح باشد به طور قطع ارزش افزوده در این بخش نیز اضافه می شود.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید