Iranian Agriculture News Agency

افتتاح اولین گلخانه کوچک مقیاس روستائی در سال 1398 در شهرستان اهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از افتتاح اولین گلخانه کوچک مقیاس در سال 1398 در این شهرستان خبر داد.

افتتاح اولین گلخانه کوچک مقیاس روستائی در سال 1398 در شهرستان اهر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد اسدی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب افزود: اولین گلخانه کوچک مقیاس شهرستان اهر به مساحت 1700 مترمربع در اراضی روستای یخفروزان این شهرستان با حضور جمعی از مسئولین شهرستانی و بهره برداران افتتاح شد.

وی در مراسم افتتاح این طرح گلخانه کوچک مقیاس بر اهمیت و مزایای کشت های گلخانه ای به دلیل تولید محصول خارج از فصل و بالاتر بودن قیمت فروش محصولات تولیدی که دارای منافع اقتصادی زیادی است،  اشاره کرد.

اسدی ضمن اعلام آمار گلخانه های شهرستان گفت: در حال حاضر 10 واحد گلخانه در سطح بیست و پنج هزار مترمربع در شهرستان اهر وجود دارد  که 4000 مترمربع از آن بصورت هیدروپونیک می باشد و یک واحد در سطح 3000 مترمربع نیز بصورت هیدروپونیک با پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد در اراضی روستای خونیق در حال تکمیل برای بهره برداری است. 

وی ادامه داد: 3 مورد در سطح 15000 مترمربع دارای پروانه تاسیس بوده و به منظور استفاده از تسهیلات بالغ بر سه میلیارد و دویست هزار تومان جهت اجرای عملیات احداث طرح به بانک عامل معرفی شده است.

اسدی اظهار کرد: همچنین 2 واحد از گلخانه‌های موجود شهرستان در راستای بهره‌وری بهینه تسهیلاتی بالغ بر 1.5 میلیارد تومان به منظور اصلاح و نوسازی گلخانه جهت اخذ تسهیلات معرفی گردیده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر اعلام کرد: برای این طرح مبلغ 520 میلیون تومان تسهیلات تصویب شده و به بانک عامل معرفی شده است که در مراحل پایانی پرداخت است.

وی با اظهار امیدواری گفت: با توجه به سطح متقاضیان روز به ‌روز بر علاقمندان و متقاضیان احداث گلخانه در سطح شهرستان افزوده می‌شود، همچنین در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی در خصوص افزایش تولید در محیط های کنترل شده گلخانه‌ای و افزایش بهره‌وری از زمین‌های خرد و کوچک کشاورزی و افزایش اشتغال و تسهیل و تسریع در فرآیند صدور مجوزها و پروانه ساخت، ساماندهی و تاسیس واحدهای گلخانه‌ای کوچک مقیاس در اراضی داخل محدوده روستاها و شهر در مساحت‌های کمتر از 300 مترمربع در حال انجام است که در این مدت کوتاه تاکنون 40 فقره مجوز تاسیس برای متقاضیان در سطح شهرستان صادر شده است.         

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید