Iranian Agriculture News Agency

برگزاری دوره آموزش زنبورداری توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شبستر

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شبستر گفت: با همکاری اداره کمیته امداد امام خمینی شهرستان شبستر دوره آموزش زنبورداری در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری دوره آموزش زنبورداری توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان شبستر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، محمد توحیدی با اعلام این مطلب گفت: این دوره با همکاری اداره ترویج و مشارکت مردمی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر و با حضور تعداد ۸۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد که در زمینه کشاورزی خصوصاً زنبورداری فعالیت داشتند برگزار شد.

وی گفت: یکی از سرفصل های مهم و اصولی  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر ترویج و مشارکت مردمی بوده ، که در زمینه‌های کشاورزی اعم از باغبانی، زراعت، دامداری، شیلات و زنبورداری فعالیت گسترده ای دارد.

توحیدی افزود: مروجین باید در تمام زمینه های زنبورداری، در تشخیص نژاد، جمعیت، استفاده بهینه از ابزارآلات، تثبیت برگ آج موم و شان در قالب تکثیر کندوها، مدیریت بیماری‌ها و آفات، مدیریت و پرورش زنبورعسل، بازاریابی محصولات و پرورش ملکه زنبور عسل آموزش‌های لازم را ببینند.

آذین رئیس اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شبستر نیز در این دوره آموزشی  با بیان اینکه این مدیریت در زیربخشهای کشاورزی مختلف آماده است به علاقه مندان کسب مهارت زنبورداری و سایر حرفه های کشاورزی و دامداری، کارگاه آموزشی برگزار نماید افزود: استقبال بی نظیری در تشکیل کلاسهای آموزشی از طرف علاقه مندان، کشاورزان و دامداران صورت گرفته است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید