Iranian Agriculture News Agency

وجود سم آفلاتوکسین در شیرهای پاستوریزه تبریز کذب است

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: حدود 70 مورد آزمایش آفلاتوکسین از نهاده‌های دامی انجام شد و حتی یک مورد مثبت گزارش نشده است .

وجود سم آفلاتوکسین در شیرهای پاستوریزه تبریز کذب است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، دکتر امیرحسین بهداد در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور دکتر پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی برگزار شده بود در رابطه با شایعه سرطانزا بودن شیرهای پاستوریزه در تبریز  اعلام کرد: حدود 70 مورد آزمایش آفلاتوکسین از نهاده‌های دامی انجام شد و حتی یک مورد مثبت گزارش نشده است.

وی در خصوص نحوه نظارت اداره کل دامپزشکی بر فراورده‌های شیری گفت: شیرهای موجود در بازار تا لحظه ای که فرآوری نشده و حرارتی داده نشده تحت کنترل و نظارت ما است ولی شیرهای تولید شده در کارخانجات و شیرهای فرآوری شده تحت نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی است.

بهداد خاطرنشان کرد: نظارت بر شیرهای خام دامی بر عهده اداره کل دامپزشکی است و مسئول فنی و بهداشتی ما نیز در تمام مراحل جمع آوری شیر، بار میکروبی آن ها را چک می کند و اگر موردی باشد اصلا آن را خریداری نمی کنند.

وی خبر وجود سم آفلاتوکسین در شیرهای پاستوریزه تبریز را کذب دانست و گفت: وجود سم آفلاتوکسین در شیرهای پاستوریزه تبریز کذب است و در کارخانجات استان تاکنون چنین موردی مشاهده نشده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در جلسه‌ای که با حضور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، دکتر محبوب نعمتی این موضوع را تکذیب کردند افزود: اداره‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی بر تمامی کارخانجات خوراک و دام استان نظارت دارد و در نمونه برداری‌های انجام یافته و براساس نتایج آزمایشگاه‌ها حتی یک مورد نیز شیر مبتلا به سم آفلاتوکسین یافت نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید