Iranian Agriculture News Agency

انتقاد رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از سهم اندک از بودجه

سهم‌بری 6 درصدی بخش کشاورزی از اعتبارات استانی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: دستورات کاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید حاصل گروه کاری و کارگروه های ذیل این شورا باشد.

سهم‌بری 6 درصدی بخش کشاورزی از اعتبارات استانی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در اولین جلسه مشترک گروه کاری آب و کشاورزی که در محل اتاق جلسه سازمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: شورای برنامه ریزی و توسعه استان متناظر هیئت دولت در کلان کشوری است، اگر مقرر شده تا مشکلی در بخش های مختلف توسعه استان حل و فصل شود بایستی مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ذیل آن باشد.

وی با اشاره به اینکه 4 گروه کاری در شورای برنامه ریزی و توسعه استان پیش بینی شده است، ادامه داد: یکی از این کارگروه ها، کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری است که در ذیل آن گروه کاری آب و کشاورزی قرار دارد.

فتحی با تاکید بر این موضوع که دستورات کاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان باید حاصل کارگروه ها و گروه کاری کشاورزی باشد، گفت: ترکیب گروه کاری آب و کشاورزی شامل سازمان جهادکشاورزی استان با مجموع ابواب جمعی است، سازمان جهادکشاورزی بدون اداره کل دامپزشکی استان، سازمان تعاون روستائی آذربایجان شرقی، بدون سازمان امور عشایر و سایر ادارات تابعه معنا و مفهومی نداشته و نمی تواند در امر تولید محصولات کشاورزی و ارزش افزوده به نحو احسن تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: هر یک از ادارات تابعه سازمان جهادکشاورزی استان در زمینه های مختلف از جمله در امر تولید، نظام بهره برداری، بهداشت و خدمات نقش داشته و تاثیرگذار هستند.

وی در خصوص موضوع ممنوعیت کشت برنج در شهرستان میانه، اظهار کرد: در این مورد باید با ایجاد نظام بهره برداری مناسب، تشکلهای موضوعی، ارائه راهکارهای علمی و فنی و تعامل سازمان جهادکشاورزی و سازمان آب منطقه ای استان و جوامع محلی، اقدامات لازم در این زمینه اعمال شود.

فتحی تصریح کرد: در زمین هایی که با هفت هزار مترمکعب آب به صورت خشکه کاری می توان به کشت برنج اقدام کرد، بحث ممنوعیت کشت برنج وجود ندارد چون آب مورد نیاز در زمین های باتلاقی موجود است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: با سهم‌بری 6 درصدی فصل کشاورزی از اعتبارات استانی و عدم وجود جذابیت بخش کشاورزی جهت سرمایه‌گذاری کلان بخش خصوصی در این زمینه، رونق تولید و توسعه کشاورزی استان دور از انتظار است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید