Iranian Agriculture News Agency

در اثر ایجاد ناامیدی در نیروی کار، تولید و توسعه کشور دچار بحران و تزلزل می‌شود

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: در قرآن کریم، نکات مدیریتی با نگرش اسلامی مطرح شده است.

در اثر ایجاد ناامیدی در نیروی کار، تولید و توسعه کشور دچار بحران و تزلزل می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی در جلسه شورای هماهنگی سازمان که در محل مدیریت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: ما مسلمانان و شیعیان به عنوان یک فرد مسلمان نمی توانیم هر مدیریتی را تحت عنوان مدیریت اسلامی بکار گیریم، بلکه مدیریتی قابل قبول و پذیرش است که نکات قرآنی و اسلامی در آن اصل و مبنا باشد.

وی ادامه داد: از نکات مهم قرآنی که درباره مدیریت به آن تاکید فراوان شده است ایجاد امیدواری و امید دادن به نیروهای کاری یک مجموعه می باشد، اگر در نیروی سازمانی امید به حال و آینده وجود نداشته باشد ناامیدی و یاس مانند یک خوره و سم مهلک کل سازمان را درگیر کرده و تبعات منفی آن همه جامعه را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی تاکید کرد: قوانین نوشته شده اند تا گره ای از مشکلات مردم و جامعه باز شود تا اقشار مختلف مردم نسبت به سازمانها، ارگانها و نهادهای دولتی خوش بین بوده و اعتماد داشته باشند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان اظهار نمود: ایجاد ناامیدی و یاس در نیروی کار سازمان و ارباب رجوع هزینه های سنگینی دارد که این هزینه ها را کشور پرداخت خواهد کرد و در نتیجه تولید و توسعه کشور دچار بحران و تزلزل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: عارف جلیل القدر حضرت آیت الله حسنعلی نخودکی اصفهانی به فرزند خود سفارش می نمایند که اگر می خواهی در دنیا و آخرت رستگار باشی، نمازت را اول وقت بخوان، به سادات احترام بگذار و گره از مشکلات مردم بازکن در این صورت خداوند گره از مشکلات زندگی تو باز خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نجفی افزود: دومین نکته، شجاعت مدیریتی است، شجاعت مدیریتی یعنی اقدام سریع و به موقع مدیر و سومین مشخصه مدیریت اسلامی عبارت است از بی باکی و اقدام مستند مدیر با وجود مشکلات می باشد که از مشخصات مدیریتی اسلامی بشمار می آید.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود، اظهار کرد: بی‌باک بودن مدیر به این معناست که در مواقع بحرانی، خود را نباخته و با تمرکز کامل و مطلوب بحران‌های پیشرو را مدیریت کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید