Iranian Agriculture News Agency

فتحی عنوان کرد:

تولیدکنندگان محصولات کشاورزی درحقیقت فرماندهان و سربازان واقعی جنگ اقتصادی به شمار می آیند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با توسعه و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی، تنظیم بازار محصولات زراعی، باغی و دام و طیور متعادل خواهد شد.

تولیدکنندگان محصولات کشاورزی درحقیقت فرماندهان و سربازان واقعی جنگ اقتصادی به شمار می آیند

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در مراسم افتتاح و کلنگ زنی 46 طرح کشاورزی در زیربخش های آب و خاک، صنایع تبدیلی و تکمیلی، گلخانه ای، دام و طیور و امور شیلات و آبزیان استان آذربایجان شرقی که بصورت ویدئو کنفرانس با دستور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم و با حضور مهندس طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی و مهندس اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور در شرکت توسعه فرآورده های صنایع غذایی مانی شهرستان بناب برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: شرکت توسعه فرآورده های صنایع غذایی مانی شهرستان بناب در راستای تنظیم بازار محصولات کشاورزی استان فعالیت می نماید.  

وی با اشاره به این موضوع که مشکل بخش کشاورزی، مشکل بازرگانی محصولات کشاورزی است، ادامه داد: اگر مشکل بازرگانی محصولات کشاورزی به نحو احسن حل و فصل شود، واحدهای تولیدی به راحتی می توانند به فعالیت خود ادامه داده و اشتغالزایی نمایند.

مهندس فتحی گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی جزء اصلی و لاینفک تنظیم بازار محصولات کشاورزی است و بایستی در جهت توسعه و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی گام های موثرتری برداشته شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: اگر بر این باور هستیم که در عرصه اقتصاد در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم باید فعالین بخش کشاورزی در این عرصه فعالیت و تلاش مضاعف نمایند.

وی با خاطرنشان ساختن این نکته که تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در حقیقت فرماندهان و سربازان واقعی جنگ اقتصادی به شمار می آیند، گفت: علیرغم وجود تحریم های ناجوانمردانه آمریکا و ایادی ناخلفش، کشور ما توانسته است در قلب اروپا به کشورهای اروپایی از جمله یونان، ایتالیا، آلمان و سایر کشورها محصولات کشاورزی خود را صادر کند و این امر نمود عینی شعار مرگ بر آمریکاست.

مهندس فتحی یادآوری کرد: میزان تولید محصولات کشاورزی در سطح استان همه ساله بالغ بر 5 میلیون تن است که از این میزان 3 میلیون تن محصولات زراعی، یک میلیون تن محصولات باغی و یک میلیون تن محصولات دام و طیور را شامل می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان عنوان نمود: برای 4 میلیون تن از تولیدات کشاورزی استان، صنایع تبدیلی و تکمیلی از طرف سرمایه گذاران بخش خصوصی در قالب صنایع بسته بندی و تبدیل و فرآوری ایجاد شده است.

مهندس فتحی با بیان اینکه کارخانه رب سانیا از جمله این صنایع می باشد ادامه داد: استان آذربایجان شرقی هر سال به طور متوسط 150 هزار تن تولید گوجه فرنگی دارد که از این مقدار 100 هزار تن در کارخانه سانیا به رب گوجه فرنگی تبدیل می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مهندس طماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهادکشاورزی، عنوان نمود: در بحث سردخانه های استان نیز باید گفت که همه ساله در سطح استان از جمله در شهرستانهای مراغه، میانه و اهر در حدود 650 الی 700 هزار تن سیب تولید می شود که از این میزان برای ذخیره و نگهداری 370 هزار تن سیب تولیدی سردخانه های لازم احداث شده است و برای 40 واحد دیگر نیز عملیات اجرایی آغاز گردیده که پس از افتتاح و بهره برداری از این واحدها در آینده نزدیک مشکلی از بابت نگهداری و ذخیره سازی سیب در سردخانه های استان نخواهیم داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در بخش پایانی سخنان خود به موضوع پرورش گیاهان دارویی و ضرورت استفاده بهینه از مراتع استان اشاره و تاکید کرد: با اجرای کشاورزی قراردادی هم نیازهای روزمره استان و کشور نسبت به گیاهان دارویی تامین خواهد شد و هم از تخریب و نابود شدن مراتع و منابع خاکی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

 

                                                                                                   

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید