Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی خبر داد:

تولید بیش از یک تن زعفران از 290 هکتار اراضی استان آذربایجان شرقی

پنجمین جشنواره استانی زعفران بناب مرند با حضور مسوولان محلی و فعالان این صنعت در تفرجگاه عون بن علی تبریز برگزار شد.

تولید بیش از یک تن زعفران از 290 هکتار  اراضی استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: محصول زعفران جز گیاهان دارویی است و باید به نحوه کشت آن توجه ویژه ای داشته باشیم .

مهندس علی رخ افروز سطح زیرکشت زعفران در استان آذربایجان شرقی را 290 هکتار اعلام نمود و گفت: براساس برآوردهای اولیه میزان تولید زعفران استان در سال جاری بیش از یک تن  برآورد می گردد.

وی متوسط عملکرد زعفران را در استان آذربایجان شرقی در هکتار 4 کیلوگرم اعلام نمود و افزود: عملکرد مزارع شاخص بیش از 8 کیلوگرم در هکتار  می باشد.

وی با بیان اینکه از مجموع بیش از 106 هزار هکتار زعفران در سطح کشور ، استان آذر بایجان شرقی حدود 0.3 درصد سطح زیر کشت مزارع زعفران در سطح کشور را دارد ادامه داد: آذربایجان شرقی مقام سیزدهم کشور را در تولید زعفران به خود اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان بیشترین سطح زیرکشت زعفران را در شهرستانهای مرند، آذرشهر و شبستر دانست و گفت: میزان تولید زعفران در کشور 336 تن بوده و بیش از 90 درصد سهم جهانی تولید زعفران را به خود اختصاص داده است.

وی متوسط تولید زعفران در کشور را در هر هکتار 3.3 کیلوگرم دانست و گفت: عملکرد مزارع شاخص در استان خراسان رضوی 21 کیلوگرم در هکتار می باشد.

مهندس رخ افروز گفت: کاشت محصول زعفران جز اولولیت های جهاد کشاورزی است که از همه لحاظ صرفه مناسبی دارد و یک محصول رقابتی و پر سود است .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید