Iranian Agriculture News Agency

معاون سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی:

برای تامین منابع مالی جشنواره ها باید از ظرفیت دستگاههای مختلف دولتی و بخش خصوصی استفاده کرد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، گفت: منابع مالی برگزاری جشنواره ها از 3 محور بخش خصوصی، شهرداری ها و منابع دولتی با مدیریت فرمانداری ها تامین می شود.

برای تامین منابع مالی جشنواره ها باید از ظرفیت دستگاههای مختلف دولتی و بخش خصوصی استفاده کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس علی رخ افروز در جلسه تشکیل ستاد استانی برگزاری جشنواره ها که در اتاق جلسه سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: در سالهای اخیر به دلیل کمبود منابع مالی و اعتباری، هزینه برگزاری جشنواره ها از 3 محور بخش خصوصی، شهرداری ها و منابع دولتی تامین می شود.

وی با خاطرنشان ساختن این نکته که قبل از سال 90 متولی جشنواره ها وزارت جهادکشاورزی بود، گفت: متولی برگزاری جشنواره محصولات کشاورزی قبل از سال 90 وزارت جهادکشاورزی بود و تمامی هزینه های آن در معاونت ترویج وزارت متبوع برآورد و تامین می شد.

مهندس رخ افروز ادامه داد: برگزاری جشنواره ها از قدیم الایام مرسوم بوده و برگزار می شود و دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی آن قبل از سال 1390 تدوین و ابلاغ شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، اظهار نمود: اگر سازمان جهادکشاورزی استان و به تبع آن مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی بخواهد محوریت برگزاری جشنواره های محصولات کشاورزی را برعهده بگیرد باید منابع مالی آن تعریف و تامین گردد.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع که منابع اعتباری کم و محدود است برگزاری جشنواره ها در شهرستانها، توسط فرمانداری ها؛ شهرداری ها و بخش خصوصی منطقی و اصولی تر به نظر می آید.

مهندس رخ افروز گفت: در جشنواره های ملی ، وزارت جهادکشاورزی، سازمان جهادکشاورزی استان و مدیریت شهرستان نقش دارند و در جشنواره های استانی، سازمان جهادکشاورزی و مدیریت شهرستان ایفاء نقش می کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه در جشنواره های محلی فقط مدیریت شهرستان در تمامی بخش ها نقش محوریت برگزاری جشنواره را بر عهده دارد، افزود: هزینه جشنواره های ملی قبلاً در سازمان تات تخصیص و ابلاغ می شد، سازمان جهادکشاورزی نیز تشکیل ستاد ملی، ستاد استانی و شهرستانی را بر عهده داشت و پس از برنامه ریزی های لازم برگزاری جشنواره را انجام می داد.

مهندس رخ افروز گفت: برگزاری جشنواره ها تا سال 93، با این روند ادامه داشت بعد از سال 93 سازمان میراث فرهنگی نیز از این جشنواره ها بهره برداری کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: در بعضی از جشنواره ها سازمان جهادکشاورزی و سازمان میراث فرهنگی منابع مالی خود را ادغام و مشترکاً به برگزاری جشنواره ها اقدام می کردند که اتفاقاً این نوع از برگزاری جشنواره ها پر رنگ تر و پرانرژی تر برگزار می شد.

مهندس رخ افروز تاکید نمود: در شرایط فعلی حاکم بر کشور و به تبع آن استان، تامین منابع مالی جشنواره ها صرفاً از طرف سازمان جهادکشاورزی امکان پذیر نیست و باید از ظرفیت دستگاههای مختلف دولتی و بخش خصوصی در این راستا استفاده کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: با توجه به اینکه دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی جشنواره ها موجود و در دسترس می باشد مطالعه دقیق این شیوه نامه برای تمامی مدیران ستادی و شهرستان با در نظر گرفتن نظرات و دستور ریاست محترم سازمان مثمرثمر خواهد بود.  

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید