Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

اشتغالزایی در بخش کشاورزی با سرمایه گذاری کم امکان پذیر است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نظریه پردازان علم اقتصاد در ادبیات ثقیل کتب درسی گرفتار شده اند گفت: ساده سازی و اولویت بندی موارد حوزه کاری، موجب تسهیل و پیشرفت اجرایی پروژه های پیش بینی شده می شود.

 اشتغالزایی در بخش کشاورزی با سرمایه گذاری کم امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مهندس اکبر فتحی در جلسه شورای معاونین و مدیران مستقل سازمان ضمن بیان این مطلب افزود: متاسفانه نظریه پردازان علم اقتصاد در ادبیات ثقیل کتب درسی گرفتار شده اند، معتقدم تا زمانی که ساده سازی مسیر پروژه های کشاورزی و اقتصادی پیش رو اتفاق نیافتد نمی توان انتظار داشت تا مشکلی از مشکلات حل گردد و این مهم یک اصل اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به این موضوع که با مکانیزه کردن ادوات کشاورزی می توان میزان بهره وری را ارتقاء داد، گفت: اگر صورت مسئله ای بدرستی طرح شود، جواب مسئله را می توان از صورت آن به دست آورد.

مهندس فتحی با ذکر حجم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: در این بخش با سرمایه گذاری کم می توان اشتغالزایی نمود، در حالیکه سایر بخش های اقتصادی منجمله بخش صنعت از این وضعیت تبعیت نمی کند و اشتغالزایی در این بخش ها به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به سفر اخیر جناب آقای دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم و مقام عالی وزارت جهادکشاورزی مهندس محمود حجتی به آذربایجان شرقی و افتتاح 125 طرح زیربنایی و عمرانی در بخش کشاورزی استان، ابراز امیدواری کرد تا همه این طرح ها و پروژه های عملیاتی به موقع و در زمان تعیین شده به نتیجه مطلوب رسیده و در جهت توسعه استان آذربایجان شرقی فعالیت نمایند.

وی با تقدیر و تشکر از مجموعه جهادکشاورزی و تمامی دست اندرکاران اجرایی پروژه های افتتاح شده و طرح هایی که مرحله کلنگ زنی آنها انجام شد، تاکید کرد: اگر نقاط ضعفی در برنامه های اجرایی مشاهده شده است باید سعی کنیم تا در برنامه های آتی نقاط ضعف خود را برطرف کرده و نقاط قوت خود را تقویت نمائیم.

مهندس فتحی تصریح نمود: جمع آوری و تدوین آمار و اطلاعات حوزه کاری مربوط به کشاورزان، طرحهای اجرایی و تمامی مواردی که در مواقع ضروری باید در دسترس باشند، می تواند اشرافیت و تسلط معاونتها، مدیریت ها و ادارات مربوطه را افزایش داده و از نقاط ضعف آنها بکاهد و بایستی این کار را در برنامه های کاری خود قرار دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: کشور از نبود آمار دقیق و کامل رنج می برد، بنده در دیداری که با دکتر پزشکیان نماینده مردم کلانشهر تبریز در مجلس شورای اسلامی داشتم به ایشان پیشنهاد دادم تا مجلس یک سال بصورت آزمایشی سرشماری کشاورزی کشور را برعهده وزارت جهادکشاورزی بگذارد تا از طریق کارشناسان پهنه اطلاعات جامعی از جامعه کشاورزان برای همیشه جمع آوری و تنظیم گردد.

مهندس فتحی در بخش پایانی سخنان خود تاکید کرد: سیمای کشاورزی شهرستانها و آمار و اطلاعات کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی هر شهرستان که توسط مدیریت جهادکشاورزی ارائه می شود باید با سیمای کشاورزی استان همخوانی و مطابقت داشته باشد، در غیر اینصورت یا آمار و اطلاعات شهرستان نادرست است یا اطلاعات و آمار سیمای استان که در هر صورت بایستی اصلاح شده و بروز باشند.  

 

                                                                                         

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید