Iranian Agriculture News Agency

قابل توجه فعالان اقتصادی بخش کشاورزی:

از 25 اردیبهشت مجوزهای کاغذی بی اعتبار می شود

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا خبر داد.

 از 25 اردیبهشت مجوزهای کاغذی بی اعتبار می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، نادر نقیلی گفت: همه مجوزهای کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ الکترونیکی شوند و از این تاریخ هر فعال اقتصادی که مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) نداشته باشد، از نظر قانون و سامانه‌های دولتی و بانکی فاقد مجوز محسوب می‌شود.

وی با خطاب به مدیران واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی بخش کشاورزی توضیح داد: با توجه به الزامی شدن دریافت «شناسه یکتا» برای همه دارندگان پروانه‌های کسب حقیقی و حقوقی، بدین‌وسیله به اطلاع همه اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پروانه کسب به ویژه دارندگان مجوزهای کاغذی بخش کشاورزی می‌رساند به موجب قانون، هر مجوز کاغذی که مشخصات صاحب آن در بانک اطلاعات کسب ‌وکارهای کشور (https://qr.mojavez.ir/) نباشد، قانوناً بی اعتبار است و صاحب آن دچار مشکلات اداری و بانکی خواهد شد چرا که سامانه‌های دولتی، مجوزهای کاغذی را نمی‌شناسد و صاحبان آنها را فعال اقتصادی غیرمجاز تلقی خواهند کرد.

نقیلی بیان کرد: فرایند تبدیل مجوازهای کاغذی به الکترونیک، غیرحضوری و رایگان است و با وجود پروانه کاغذی معتبر و کارت ملی، در کمتر از پنج دقیقه از درگاه ملی مجوزها https://mojavez.ir قابل انجام است.

وی ادامه داد: معیار داشتن پروانه یا مجوز، داشتن شناسه یکتاست و در حال حاضر، بانک‌های سراسر کشور، همه اداره‌های دولتی و قوه قضاییه، از ۲۵ اردیبهشت ماه به بعد  فقط شناسه یکتا را به‌عنوان پروانه کسب می‌شناسند.

نقیلی خاطرنشان کرد: تمهیدات فنی لازم روی درگاه ملی مجوزها به نحوی فراهم شده است تا هر فعال اقتصادی با داشتن کارت ملی، کد پستی و شماره مجوز، بتواند مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کند و نامش در بانک اطلاعات کسب و کارها qr.mojavez.ir قرار بگیرد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید