Iranian Agriculture News Agency

عرضه مستقیم میوه نوروزی در آذربایجان شرقی با 25 درصد زیر قیمت بازار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: با تصمیم کارگروه راهبری، قیمت میوه شب عید 10 درصد دیگر نیز کاهش یافت.

عرضه مستقیم میوه نوروزی در آذربایجان شرقی با 25 درصد زیر قیمت بازار

به گزارش خبرنگار  ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی گفت: طبق تصمیم کارگروه راهبری میوه شب عید، از امروز قیمت سیب اعم از قرمز و زرد، برای مصرف کننده ۲۵ هزار تومان تعیین شد. همچنین قیمت پرتقال برای مصرف کننده ۱۷ هزار تومان تعیین شد و مباشر طرح و متصدیان غرفه ها از امروز موظف به رعایت بوده و اکیپ های مشترک و انفرادی بازرسی به قیمت های ابلاغی نظارت کامل خواهند داشت.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب عرضه مستقیم میوه نوروزی در آذربایجان شرقی با 25 درصد زیر قیمت بازار انجام می‌شود، این در حالی است که قبلا 15 درصد بوده و 10 درصد دیگر نیز طبق تصمیم کارگروه راهبری میوه شب عید کاهش داشتیم.

وی افزود: در کف بازار به وفور میوه وجود دارد و قیمت‌ها هم قیمت‌های متعادل و مناسبی هستند منتهی برای اینکه بتوانیم در خدمت همه اقشار و به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه باشیم، دولت تصمیم گرفت، دو رقم میوه سیب و پرتقال را خودش تامین بکند که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با کمک سازمان میادین و تعاون روستایی این کار انجام شد.

فتحی با بیان اینکه به حد کافی میوه تامین شده است، توضیح داد: میوه شب عید در 60 غرفه در سطح استان از 27 اسفند عرضه می‌شود که 38 غرفه در سطح شهرستان‌ها است و 22 غرفه نیز در تبریز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: این میوه‌ها با نظارت دولتی و از طریق بخش خصوصی توزیع می‌شود که شامل 400 تن پرتقال و 400 تن سیب است و هیچ محدودیتی در تامین وجود ندارد و اگر نیاز باشد باز عرضه می‌شود.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید