Iranian Agriculture News Agency

عملیات اجرایی ساخت 952 واحد مسکونی ویژه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

عملیات اجرایی ساخت 952 واحد مسکونی شهرستان مراغه با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور مسکن، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور مسکن و فرماندار مراغه آغاز شد.

عملیات اجرایی ساخت 952 واحد مسکونی ویژه کارکنان وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور مسکن در این مراسم گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشرو کشور در حوزه تأمین مسکن کارکنان است.

قلعه‌نویی توضیح داد: وزارت جهاد کشاورزی یک هزار و 200 هکتار از املاک خود را در قالب تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی به ساخت مسکن اختصاص داده است که از این میزان 50 درصد سهم وزارت جهاد کشاورزی است. نزدیک به 100 هکتار از اراضی توافق شده در این تفاهم‌نامه در آذربایجان شرقی قرار دارد که یک دوازدهم کل کشور است.امیدواریم این پروژه به زودی به بهره‌برداری برسد و مشکل مسکن کارکنان در مراغه و شهرستان‌های اطراف حل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این مراسم توضیح داد: ساخت این واحدهای مسکونی نخستین قدم از اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی است و ما در تبریز و شهرستان‌های دیگر نیز ساخت واحدهای مسکونی را خواهیم داشت؛ بنابراین هر میزان که بروکراسی زائد و دست و پاگیر را بتوانیم حذف کنیم، این تفاهم‌نامه زودتر اجرایی می‌شود.

اکبر فتحی از تلاش‌های مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور مسکن و سایر همکارانی که در اجرایی شدن این تفاهم‌نامه کوشش کردند، قدردانی کرد. هدف از اجرای این تفاهم‌نامه فقط کارکنان مدیریت‌های جهاد کشاورزی نیستند و همه کارکنان ادارات تابعه وزارت جهاد کشاورزی نیز در قالب این طرح صاحب مسکن خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: تأمین مسکن یکی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم بوده است و یکی از بخش‌های مهم نهضت ملی مسکن، تأمین مسکن کارکنان دولت است.

سید احمد موسوی افزود: پیرو توافقی که وزارت راه و شهرسازی با سایر وزارت‌خانه‌ها و ارگان‌ها منعقد کرده است مقرر شد تا بخش عمده‌ای از اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی به تأمین مسکن کارکنان اختصاص یابد.

فرماندار مراغه نیز در این جلسه بیان کرد: هم‌افزایی وزارت جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی که باعث ساخت مسکن برای تعداد قابل توجهی از کارکنان شده است اتفاق بسیار فرخنده‌ای است.

مرتضی مینویی افزود: در صورت تأمین منابع تمام اقداماتی که دستگاه‌های خدماتی موظف به ارائه هستند را نیز برای این پروژه مهیا خواهیم کرد.

سعید خیراندیش معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز در این مراسم گفت: ساخت این واحدها در قالب نهضت ملی مسکن و در راستای اجرایی کردن تفاهم‌نامه مورخه 31 خرداد 1402 بین وزارت جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی مبنی بر احداث 100 هزار واحد مسکونی برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید