Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه مشورتی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی

جلسه مشورتی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور جمعی از مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

برگزاری جلسه مشورتی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، مشاور امور بانوان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آبان ماه سال 1400 گفت: پیاده سازی تسهیلات مقرر برای حمایت از فرزندآوری بانوان و اجرایی‌سازی سنجه‌های امتیازآور در جشنواره شهید رجایی در سال جاری به‌منظور حمایت از بانوان شاغل ضرورت دارد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز با حمایت از اجرایی‌سازی موارد مقرر به نفع بانوان در خصوص عملکرد این حوزه در سال جاری مطابق با برنامه‌های اعلامی از سوی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سطح  وزارتخانه مواردی را بیان کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید نجفی بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده این حوزه اعطای تسهیلات فرزندآوری، برگزاری اردوهای فرهنگی-آموزشی، تجلیل از فرزندان همکاران دارای رتبه برتر کنکور، تشکیل اتاق مشاوره دینی بانوان و برگزاری دوره‌های آموزشی عقیدتی و فرهنگی و برنامه‌های آتی این حوزه است.

ناصر رحیمی مدیر امور اداری، رفاه وپشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز ضمن تاکید بر سرعت روند اجرایی شدن این طرح، از عقد قرارداد اولیه با مهد کودکی در مجاورت محل خدمت بانوان شاغل در سازمان خبر داد و برای تحقق سنجه‌های مرتبط با امور اداری و رفاهی از جمله ارائه آمار دورکاری، ازدواج، طلاق و سایر  موارد مربوط به حوزه رفاهی بانوان اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه مقرر شد، نظر به اینکه اهم اقدامات مربوط به قانون پیاده سازی حمایت از خانواده، فرزندآوری و جوانی جمعیت و سنجه‌های امتیازآور برای جشنواره شهید رجایی در سال 1402 از سوی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه سازمان انجام شده است، مستندات لازم توسط این مجموعه ارائه شود.

همچنین مقرر شد مدیر امور اداری، رفاه و پشتیبانی سازمان نسبت به پیگیری عقد و یا تمدید قرارداد مهد کودک در مجاورت ساختمان جهاد کشاورزی اقدام کند.

نسبت به تشکیل اتاق مشاوره ثابت و دائمی بانوان از طریق عقد قرارداد با مشاور (غیرهمکار اداری) در محل سازمان اقدام لازم را انجام دهد.

با توجه به وظایف ذاتی، امور اداری در خصوص ارائه آمار قابل استناد مربوط به دورکاری بانوان، فرزندان تازه متولد شده، لیست همکاران دارای مشکل ناباروری، طلاق، ازدواج و سایر آمار و اطلاعات مورد نیاز امور اداری را احصا و ارائه کنند.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید