Iranian Agriculture News Agency

دوره آموزشی آگروتروریسم و بیوتروریسم در تبریز برگزار شد

دوره آموزشی آگروتروریسم و بیوتروریسم در مجتمع شهید کسائی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد.

دوره آموزشی آگروتروریسم و بیوتروریسم در تبریز برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، دوره آموزشی آگروتروریسم و بیوتروریسم با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، معاون مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی و مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌ها به همراه کارشناسان طرح و برنامه و  با حضور نیما رستمی استاد مدعو از سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این جلسه بر اهمیت پدافند غیرعامل خصوصاً در حوزه کشاورزی تأکید کرد و گفت: حوزه کشاورزی از آنجا که با غذای مردم ارتباط دارد باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد زیرا کوچکترین تهدید امنیتی در این حوزه می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کند.

نادر نقیلی توضیح داد: امروزه در حوزه تخصصی تولید محصولات کشاورزی، تولیدات این بخش مورد تهدید انواع بلایا است؛ سیل، زلزله، آفات و امراض، حوادثی طبیعی هستند که اتکا بر پدافند غیرعامل باعث کاهش اثرات آنها می‌شود و در این خصوص طرح‌هایی تعریف و پیش‌بینی می‌شود.

معاون اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: با توجه به تنوع و تغییرات حوزه مأموریتی پدافند غیرعامل در سال‌های اخیر، نگاه‌ها در این حوزه از جنبه دفاعی صرف به سمت نگاه فناوری محور تغییر پیدا کرده است.

حسن پور با اشاره به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی در معرض تهدیدهای مختلف وجود دارد، بنابراین باید خود را برای مقابله با هرگونه تهدید آماده کنیم، گفت: حوزه پدافند غیرعامل امروزه تمام عرصه‌های زیستی، اجتماعی و دانش محور را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حوزه کشاورزی در خصوص پدافند غیرعامل گفت: تهدید در حوزه امنیت غذایی می‌تواند نسل‌های آتی را نیز تحت تأثیر قرار دهد بنابراین در این حوزه باید با جدیت بیشتری به موضوع پدافند غیرعامل توجه کنیم.

این دوره نیما رستمی استاد مدعو از سازمان پدافند غیرعامل کشور به بیان آخرین یافته‌ها و اطلاعات در حوزه آگروتروریسم و بیوترویسم پرداخت.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید