Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی:

نقش مردم در حفظ و نگهداری مراتع و جنگل‌ها بسیار مهم و حیاتی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: نقش مردم و استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در حفظ و نگهداری مراتع و جنگل‌ها بسیار مهم و حیاتی است.

نقش مردم در حفظ و نگهداری مراتع و جنگل‌ها بسیار مهم و حیاتی است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری که با حضور اعضاء ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی برگزار شد، افزود: در هفته منابع طبیعی که 15 تا 23 اسفند است، با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش به‌منظور درختکاری اقدامات خوبی انجام می‌شود تا بتوانیم فضای سبز شهری را توسعه بدهیم و همچنین گونه‌های سازگار با شرایط کم آبی مثل عناب و سنجد را بکاریم تا ضمن توسعه فضای سبز، حفاظت از منابع آبی نیز مدنظر باشد.

فتحی با اشاره به اینکه امسال شعار هفته منابع طبیعی « منابع طبیعی، با مشارکت مردم، برای مردم » خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ منابع طبیعی را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم تا با بهره‌گیری از ظرفیت عامه مردم در احیا و حفظ منابع طبیعی کوشا باشم و منابع را برای استفاده نسل حاضر و برای نسل‌های آتی حفظ کنیم.

وی ادامه داد: نزدیک به 115 هزار هکتار مساحت باغات و دو میلیون و 730 هزار هکتار مرتع داریم و 164 هزار هکتار نیز مساحت جنگل‌های استان آذربایجان شرقی است.

در این جلسه هماهنگی‌های لازم در خصوص برنامه‌های هفته بر اساس روز شمار تاکید شد. در پایان جلسه ابلاغیه‌های عضویت اعضاء ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی به اعضاء داده شد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید