Iranian Agriculture News Agency

انجام 550 هزار خدمت رایگان دامپزشکی در 183 روستای آذربایجان شرقی به مناسبت دهه فجر

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی از انجام 550 هزار خدمت رایگان دامپزشکی در قالب اردوهای جهادی در دهه مبارک فجر تحت عنوان رزمایش شهدای راه قدس در 183 روستای استان آذربایجان شرقی خبر داد.

انجام 550 هزار خدمت رایگان دامپزشکی در 183 روستای آذربایجان شرقی به مناسبت دهه فجر

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، یحیی شیری پور با اعلام این مطلب گفت: به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و دهه مبارک فجر، با همت جهادگران دامپزشکی و بسیجیان، خدمات رایگان دامپزشکی در مناطق صعب‌العبور و کمتر  برخوردار به روستاییان عزیز از 11 بهمن تا اواخر بهمن‌ماه ارائه شد.

مسئول کارگروه اردوهای جهادی کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی توضیح داد: در جریان رزمایش‌های جهادی به مناسبت دهه مبارک فجر 112 نفر همکار بخش دولتی و 60 نفر همکار بخش خصوصی در قالب 62 اکیپ در 21 شهرستان و 183 روستا خدمات رایگان ارائه کرده‌اند که در این میان بدن 53 هزار رأس دام مورد سم‌پاشی قرارگرفته و 240 هزار مترمربع اماکن نگهداری دام نیز برای مقابله با انگل‌های خارجی دام سم‌پاشی شد، همچنین 236 هزار رأس دام و 22 هزار قطعه طیور در مقابل انواع بیماری‌های دام و طیور واکسینه شدند.

شیری پور افزود: در جریان این اردوهای جهادی هزار و 800 مورد ویزیت و درمان رایگان و 61 مورد برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی برای بهره‌برداران انجام گرفت که درمجموع بیش از 550 هزار خدمت رایگان در مناطق صعب‌العبور ثبت‌شده است.

وی در پایان افزایش خدمات‌رسانی رایگان در مناطق محروم را جز اولویت‌های برگزاری اردوهای جهاد دامپزشکی برشمرد و از زحمات تمام همکاران و بسیجیان سخت‌کوش که در سرما، برف یخبندان کار جهادی انجام می‌دهند، تشکر و قدردانی کرد.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید