Iranian Agriculture News Agency

رزمایش جهادی در 200 روستا محروم استان آذربایجان شرقی برگزار شد

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: امسال در دهه فجر، اردوهای جهادی دامپزشکی، پررونق‌تر و با کیفیت تر از سال‌های قبل برگزار شد.

رزمایش جهادی در 200 روستا محروم استان آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  یحیی شیری پور با اعلام این مطلب که امیدآفرینی در مناطق محروم برای جهاد دامپزشکی جز اولویت‌های برگزاری اردوهای جهاد دامپزشکی است، بیان کرد: روسای ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها با همکاری سازمان جهادکشاورزی و بسیج مهندسین کشاورزی، با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، اردوهای جهادی را از 11 بهمن تا 27 بهمن با عنوان"شهدای راه قدس" اجرا کردند.

مسئول کارگروه اردوهای جهادی کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی سازمان جهاد کشاورزی استان توضیح داد: این رزمایش جهادی در 200 روستای محروم استان و با 400 اکیپ دامپزشکی برگزار شد که در آن واکسیناسیون، سم‌پاشی بدن دام و مراکز نگهداری دام، توزیع مواد ضدعفونی رایگان، تشخیص و درمان، کلاس های آموزش و ترویج به صورت رایگان برای پیشگیری از بروز بیماری‌های دام و طیور به‌صورت رایگان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری این اردوهای جهادی، در روستاهایی که خانواده شهید و یا جانباز و ایثارگری حضور دارند با آن خانواده‌ها نیز دیدار و از مقام والای شهیدان و خانواده‌های معزز آنان تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل دامپزشکی استان بیان کرد: کار دامپزشکی، کار جهادی است و نقش دامپزشکان همیشه در راستای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی و سلامت عمومی جامعه نقشی انکارناپذیر است.

وی در ادامه گفت: تغییر نگرش در دولت انقلابی سیزدهم در راستای منوّیات مقام معظم رهبری باعث شده است که خدمات رسانی جهادی به عشایر و مناطق و روستاهای کم برخوردار بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

شیری پور با اعلام آمادگی کامل این اداره کل افزود: جایگاه خاصی را در خصوص خدمات جهادی پیش‌بینی کرده‌ایم و امید است بتوانیم با همکاری سایر ارگان‌ها، خدمات جهادی را به‌صورت شایسته‌تر در مناطق محروم  به سرانجام برسانیم.

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید