Iranian Agriculture News Agency

توسعه پایدار بدون پیشرفت بخش کشاورزی میسر نمی‌شود

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بر نقش انکارناپذیر بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: توسعه پایدار بدون کشاورزی و تولید محصولات غذایی برای هیچ کشوری ممکن نمی‌شود.

توسعه پایدار بدون پیشرفت بخش کشاورزی میسر نمی‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد کلامی در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی آذربایجان شرقی، چالش‌های آینده در کشورهای مختلف جهان را مربوط به حوزه‌های گوناگون کشاورزی، آب و تامین منابع غذایی عنوان کرد و گفت: طولی نمی‌کشد که هیچ کشوری در جهان حاضر نخواهد شد محصولات غذایی تولیدی خود را به کشوری دیگر صادر کند که بر همین مبنا باید از هم‌اکنون نسبت به توسعه و مدرن سازی حوزه‌های کشاورزی برای رونق اقتصادی کشور برنامه‌ریزی کرد.

وی به نقش کشاورزی در توسعه و رونق سایر حوزه‌های صنعتی همچون نساجی و تولیدات صنعتی و ماشین‌آلات اشاره کرد و افزود: توسعه متوازن بدون توسعه بخش کشاورزی و نیز پویایی اقتصاد روستاها میسر نمی‌شود.

کلامی لازمه توسعه بخش کشاورزی را ورود علم و دانش به این مجموعه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: اگر بدنه بخش کشاورزی همچنان به شیوه‌های سنتی اداره شود دستیابی به اهداف تعیین شده محقق نمی‌شود و باید از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن حرکت کنیم.

وی تزریق علم و دانش و فناوری جدید به مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت را بسیار ضروری خواند و گفت: امروز پرداختن به کشاورزی معیشتی جایی در اقتصاد ندارد و باید به سمت به روزرسانی رفت و از تعصبات قدیمی دست کشید.

کلامی مقاومت کشاورزان در برابر تغییر الگوی کشت را نادرست خواند و افزود: باید توجه داشت که توسعه کشاورزی مبتی بر علم و فناوری تعصب بردار نیست.

در پایان این مراسم از هفت کشاورز نمونه کشوری و همچنین ۶۶ نفر از کشاورزان نمونه استانی در بخش‌های زراعت، باغبانی، آب و خاک، تشکل‌های مردمی، بازرگانی و صنایع تبدیلی، ترویج و آموزش، دام، طیور و زنبور عسل، شیلات آبزیان، منابع طبیعی و آبخیزداری با اهدای لوح قدردانی شد.

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهسا رمضانی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید