Iranian Agriculture News Agency

امام جمعه تبریز: نقش روستائیان و کشاورزان در انتخابات پررنگ است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به اهمیت انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: نقش روستائیان و کشاورزان در این عرصه مهم سیاسی بسیار پررنگ و تعیین کننده است.

امام جمعه تبریز: نقش روستائیان و کشاورزان در انتخابات پررنگ است

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در سی و هفتمین آیین تجلیل از کشاورزان نمونه ملی و استانی آذربایجان شرقی، تاکید کرد: کشاورزان همچون گذشته باید با تمام امکانات خود وارد انتخابات شده و زمینه ساز خلق حماسه‌ای بزرگ برای میهن اسلامی شوند.

وی انتخابات را آزمون مهم ملی و دینی مردم ایران دانست و با بیان اینکه همه باید در این عرصه مشارکت فعالانه داشته باشند، گفت: باید توجه داشت که برگزاری انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری برای کشور امنیت ساز و اقتدار آفرین است که غفلت از این موضوع می‌تواند به امنیت ملی کشور ضربه بزند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ادغام مجموعه جهاد سازندگی با وزارت کشاورزی نادرست بود، افزود: به اعتقاد من این ادغام نباید انجام می‌شد، در هر حال بزرگان چنین صلاح دانستند چون خدمات جهاد سازندگی آن دوران در روستاها و مناطق مختلف دورافتاده کشور به خصوص در موضوع توسعه کشاورزی بسیار وسیع و قابل قبول و البته درخشان بود.

وی با بیان اینکه امروز افسوس نبود جهاد سازندگی را می‌خوریم، ادامه داد: این مجموعه خدوم علاوه بر ارائه انواع خدمات در حوزه روستایی و کشاورزی، در هشت سال دفاع مقدس نیز در مناطق عملیاتی و جنگی کارنامه‌ای درخشان از خود به جای گذاشت، به گونه‌ای که سخت‌ترین کارهای عمرانی و زیرساختی توسط جهاد سازندگی و گردان‌های پشتیبانی منطقه غرب با محوریت آذربایجان شرقی به انجام می‌رسید.

حجت‌الاسلام آل هاشم بیان کرد: در سال‌های پس از ادغام نیز سازمان‌های جهاد کشاورزی در استان‌ها، منشاء آثار خوب و مثبت شده‌اند که این خدمات جای سپاس دارد.

وی از کشاورزان به‌عنوان مجاهدان راه خدمت به کشور یاد کرد و توضیح داد: باید توجه داشت که زیربنای توسعه اقتصادی کشور تنها از مسیر رونق بخش کشاورزی میسر می‌شود و در این مسیر ظرفیت‌های بسیار وسیعی در کشور و استان وجود دارد که باید از آنها به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه حوزه‌های مختلف کشاورزی در توسعه پایدار اقتصادی کشور بسیار اثرگذار است، یادآور شد: این اهمیت و جایگاه در زمینه‌هایی همچون اشتغال‌زایی، ارزآوری و تامین مالی بخش‌های گوناگون تعیین‌کننده است.

وی گفت: بر این اساس زیرمجموعه‌های حوزه کشاورزی اعم از منابع طبیعی، دامپزشکی، امور عشایر، تحقیقات و فناوری و دانشکده‌های کشاورزی مراکز علمی باید بیش از پیش فعال‌تر شوند و برای افزایش بهره‌روی در این بخش تلاش‌های زیادی از خود نشان دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید