Iranian Agriculture News Agency

ضرورت گسترش فعالیت‌های سودآور و اقتصادی کشاورزی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی بر گسترش فعالیت‌های سودآور و اقتصادی کشاورزی تاکید کرد.

ضرورت گسترش فعالیت‌های سودآور و اقتصادی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، محمد کلامی در جلسه تبادل نظر و بحث و بررسی و نحوه حمایت از برنامه‌های صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان که با حضور اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و طاهر روحی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی  برگزار شد، بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و ادارات تابعه آن در دو سال گذشته تلاش بی وقفه‌ای کرده‌اند، به دلیل اینکه بعد از اصلاح نظام یارانه‌ای کشور و شوکی که به بازار محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی وارد شد و همچنین با آغاز اجرایی شدن قانون انتزاع در وزارت جهاد کشاورزی وظیفه سنگینی از نظر نظارت و بازرسی بر محصولات داشتند که قدردان این عزیزان هستیم.

وی توضیح داد: در اقتصاد، هیچ شغلی، صنعتی، تجارتی با سیاست‌گذاری‌های دولت رونق پیدا نکرده است، شاید دولت کاتالیزور شده ولی رونق پیدا نکرده است. زندگی و کار براساس رفاه و سود تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی افزود: ما اگر بتوانیم کشاورزی را سودآور بکنیم و در روستاها مجموعه‌های اقتصادی با سود بالا و براساس مزیت‌های آن روستا ایجاد کنیم، مردم از این الگوهای اقتصادی پیروی کرده و خود به خود به سمت ایجاد آنها می‌روند.

کلامی یادآور شد: استان آذربایجان شرقی در کشت گلخانه‌ای رتبه اول را دارد و یکی از دلایل آن نیز گلخانه ارس تارلا در منطقه آزاد ارس است که نشان داد گلخانه می‌تواند سودآور باشد و یا پسته ایلخچی نمونه دیگری از کشاورزی سودآور است.

کلامی به لزوم جلوگیری از مهاجرت روستاییان با انجام کارهای فرهنگی حوزه کشاورزی و روستا نشینی تاکید کرد.

در این جلسه مقرر شد بانک مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی مجموعاً 200 میلیارد ریال تسهیلات تا پایان فروردین 1403 ارائه بدهند. صندوق نیز 90.5 میلیارد ریال آورده شخصی برای این بانک‌ها ارائه خواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید