Iranian Agriculture News Agency

عرضه کالاهای اساسی دربیش از ۴۰ نقطه آذربایجان شرقی با اولویت مناطق محروم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در راستای تسهیل دسترسی مردم استان به کالاهای اساسی و پرمصرف در آستانه عید و ماه مبارک رمضان، حداقل در ۴۰ نقطه آذربایجان شرقی با اولویت مناطق محروم، عرضه کالاهای اساسی اتفاق می‌افتد.

عرضه کالاهای اساسی دربیش از ۴۰ نقطه آذربایجان شرقی با اولویت مناطق محروم

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اعلام این مطلب گفت: تعاونی‌های مصرف ادارات نیز می‌توانند در توزیع کالاهای شب عید و رمضان کمک حال باشند.

وی با بیان اینکه عرضه ۳۰۰ تن مرغ در روز افکار عمومی را از نظر تامین بودن بازار قانع می‌کند، افزود: در تخم مرغ دومین تولیدکننده کشور هستیم و حدود ۱۰ هزار تن مازاد مصرف استان نیز در این بخش داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه روزانه حدود ۵۰ تن توزیع گوشت دام در استان انجام می‌شود، بیان کرد: در عرضه گوشت و قند و شکر محدودیتی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: ماه گذشته مقدار جوجه ریزی در آذربایجان شرقی چهار میلیون و ۴۵۰ هزار قطعه بود که در پایان ماه جاری به پنج میلیون قطعه خواهد رسید و مشکلی از نظر تامین مرغ گرم نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود با توجه به پیش‌بینی افزایش مصرف مرغ به ویژه در ماه رمضان باید تدابیر لازم برای توزیع مرغ منجمد را نیز به کار گیریم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تأکید کرد: تنظیم بازار و تأمین کالاهای اساسی و معیشت مردم، دغدغه اول آقای رئیس‌جمهور و دولت است.

مالک رحمتی افزود: ما نمایندگان دولتی مردمی هستیم که رئیس‌جمهورش دغدغه معیشت مردم را دارد.

وی با اشاره به این که  باید عرضه و تقاضا در بازار به‌گونه‌ای درست تنظیم شود که هیچ التهابی در بازار نباشد؛ اضافه کرد: اخلال در معیشت و بازی باروح و روان و اعصاب مردم از رویکردهای اصلی دشمن در روزهای حساس پیشرو است.

 نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات، ثبات در قیمت‌ها و فراوانی کالاها باید خط‌قرمز ما باشد.

 وی تأکید کرد: البته در کنار تنظیم بازار باید تأمین به‌موقع مواد اولیه صنایع و واحد‌های تولیدی نیز باید مدنظر باشد.

 وی گفت: اگر تأمین کالاهای اساسی به‌موقع انجام نشود، در مراحل بعدی از جمله توزیع و مصرف نیز دچار مشکل می‌شویم.

 رحمتی اضافه کرد: منسجم کردن شبکه ارتباطی برای تأمین، توزیع و نظارت درست بازار به‌عنوان اصل و اساس تهیه نیاز مردم باید در اولویت نهادهای مسئول باشد.

 وی با بیان اینکه مشکل مردم را نمی‌توان بدون استفاده از خود مردم حل کرد، یادآور شد: استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی از قبیل اتحادیه صنفی و کاسبان امین در نظام توزیع، کارایی بالایی دارد.

 وی ادامه داد: در حوزه نظارت بر عرضه کالاهای اساسی و مصرفی عید نیز هم‌افزایی بین اداره‌های کل تعزیرات و صمت و اتاق اصناف و بسیج ضروری است.

 وی اضافه کرد: استانداردهای اعلامی تأمین ذخایر کالاهای اساسی نیز کف موضوع بوده و باید برای رقمی بالاتر از آن در سطح استان تدبیر اتخاذ کرد.

 استاندار آذربایجان شرقی توضیح داد: نمایشگاه‌های عمومی با محوریت اصناف درون استان برای تسهیل دسترسی مردم به کالاهای اساسی و پرمصرف نیز در آستانه عید باید گسترش یابند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر لزوم به‌کارگیری همه امکانات سازمان‌های عضو ستاد تنظیم بازار برای تأمین کالاهای اساسی و پر مصرف استان در آستانه عید، گفت: بر این‌ اساس تعزیر باید آخرین گام باشد.

محمد کلامی بیان کرد: بازار یکپارچه است و هر گونه تأثیر در کلیت کشوری آن بر بازارهای استانی تأثیر خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های مختلف برای تأمین کالاهای اساسی استفاده شود و در نهایت به سراغ تعزیر برویم و از اتخاذ تصمیمات و اظهارات احساسی درباره بازار به‌ویژه در پایان سال خودداری کنیم.

وی گفت: در یکی دو سال اخیر که بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها بازار دچار هیجان و نوساناتی شد، آذربایجان شرقی دچار کمبود کالا نشد.

وی یادآور شد: چون مباحث اقتصادی برای مردم از هر چیز دیگری ملموس‌تر است، دشمن به دنبال اختلال در بازار است.

حجم ویدیو: 11.03M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید