Iranian Agriculture News Agency

صادرات ماهیان زینتی به کشور عمان از استان آذربایجان شرقی

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صادرات ماهیان زینتی در بهمن‌ماه سال 1402 خبر داد.

صادرات ماهیان زینتی به کشور عمان از استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، جواد گوزلی بیان کرد: این محموله صادراتی به‌صورت رسمی پس از اخذ مجوزهای لازم از استان به مقصد کشور عمان ارسال شد.

وی با تشکر از ارگان‌ها و سازمان‌های مسئول برای صدور مجوز‌های لازم و ایجاد کریدورهای صادراتی بیان کرد: ماهیان زینتی صادر شده عمدتاً از خانواده دیسکس، کوپی، گلدفیش، آنجل، آروانا، مولی و تترا بودند که برای توسعه همکاری و به‌صورت نمونه به مقصد عمان از کشور خارج شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان آذربایجان شرقی با اشاره به تولید 16 میلیون و 309 هزار قطعه ماهی زینتی در سال 1401 در استان گفت: شهرستان‌های تبریز و آذرشهر دو قطب مهم تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در شمال غرب کشور هستند که از نظر ارزآوری و ایجاد اشتغال حائز اهمیت هستند.

 وی ادامه داد: پرورش ماهیان زینتی در استان به ‌دلیل داشتن امکانات اولیه تولید، زودبازده بودن، بازارپسندی و  نزدیکی به کشورهای همسایه برای صادرات ماهی، جایگاه ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارد.

گوزلی با اشاره به ایجاد اشتغال پایدار از طریق پرورش ماهیان زینتی، خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان شرقی بیش از50 فروشگاه در حوزه فروش تجهیزات آکواریومی و ماهیان زینتی فعال است که لوازم و ماهیان زینتی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند.

وی افزود: به‌منظور رونق هرچه بهتر و بیشتر این صنعت، تشکیل تعاونی پرورش دهندگان ماهیان زینتی، ایجاد نمایشگاه دائمی و پایانه صادرات اینگونه ماهیان جزو برنامه‌های اولویت دار مدیریت شیلات استان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید