Iranian Agriculture News Agency

بیش از 95 درصد اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی رفع تداخل شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از 95 درصد اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی رفع تداخل شد.

بیش از 95 درصد اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی رفع تداخل شد

داداش نصیری هم‌‌زمان با سی و یکمین سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با ایانا با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهادکشاورزی و دولت است که باعث خاتمه یافتن بسیاری از پرونده‌های قضایی درحوزه زمین می‌شود، افزود: از میزان سه هزار و 90 روستای موجود در استان تعداد هزار و 234 روستا دارای تداخل شناسایی شده اند و با عنایت به طرح حدود 12 روستا به صورت هفتگی در کمیسیون رفع تداخلات استان تا به حال تعداد هزار و 37 روستا تعیین تکلیف شده و به ادارات ذی‌ربط ابلاغ شده است. الباقی را تا آخر سال 1402 و یا اواسط فروردین 1403 تمام خواهیم کرد.

نصیری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری چهار هزار و 459 مورد تغییر کاربری غیرمجاز به میزان 95 هکتار شناسایی شده است، افزود: 198 مورد از این تغییر کاربری غیرمجاز از طریق ماده سه به میزان پنج هکتار بوده و همچنین در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها با دستور دادستان تبریز و دادستان شهرستان‌ها دو هزار و 50 مورد قلع و قمع در مساحت 90 هکتار انجام شده است.

وی به سند دار شدن اراضی کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: اراضی کشاورزی باتوجه به تقاضا محور بودن، در فرایند مطلوبی قرار گرفته و در آذربایجان شرقی  برای 52 هزار و 213 مورد به مساحت 456 هزار و 646 هکتار سند صادر شده است و از لحاظ تعداد قطعات در رتبه برتر کشوری هستیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: در  سال 1402 به 418 هکتار برای طرح‌های کشاورزی و 101 هکتار برای طرح‌های غیرکشاورزی زمین واگذار شده است.

نصیری به عملکرد حفظ کاربری اراضی( تبصره 1 ماده 1) اشاره کرد و افزود: با توجه به لزوم تغییرکاربری اراضی کشاورزی به فعالیت‌های غیرزراعی و باغی در قالب کمیسیون تبصره یک ماده یک مبلغ 413 میلیارد ریال وصول و به حساب خزانه واریز شده است.

حجم ویدیو: 64.08M | مدت زمان ویدیو: 00:01:58
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید